- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سکوت مبهم باشگاه تراکتورسازی در برابر انتخاب داور بازی با پرسپولیس

یادداشت ورزشی: رضا ارشادی

آذرقلم: راستش نمی خواستیم قبل از این بازی چیزی بنویسیم حتی درمورد اینکه چرا بازیکنان مهم خارجی تیم باید  قبل از این بازی مهم در تعطیلات باشند؟ حتی اگر بندهای ناشیانه قرارداد این بازیکنان چنین اجازه ای را به آنها می دهد پس درایت و هنر مدیریت کجاست تا حداقل برای این بازی از ادامه غیبت طولانی  بازیکنان تاثیر گذار خارجی تیم کاسته و شرایط را برای حضور آنها در زمان مناسب در تمرینات  تیم فراهم کند؟

اما انتخاب یک داور با سابقه نه چندان مطلوب برای بازی پیش رو پرسپولیس تهران – تراکتور تبریز و سکوت مشکوک مدیران باشگاه ما را برآن داشت تا قبل از واقعه هشدار های لازم را بدهیم، برای مدیرعامل باشگاه که نمی دانیم تا چه اندازه از گذشته و تاریخ این باشگاه مردمی باخبر است!
آقای اسدی خود را تبریزی معرفی می کنند ولی از میزان توانایی ایشان در مدیریت باشگاه مردمی تراختور و البته از مقدار تعصب ایشان به این تیم بی خبریم، به هر حال همه اینها با عملکرد ایشان سنجیده خواهد شد.

برویم سراغ اصل مطلب، می توان با صراحت عنوان کرد انتخاب اکبریان در این مقطع و برای این بازی، بدترین انتخاب ممکن بود. با نگاهی به سوابق  این داور و سوتهایی که علیه تراختور زده و بازیهایی که به جنجال کشیده جای تردید در این مورد  نمی گذارد.
تنها به دو بازی در دو فصل  اخیر اشاره می کنیم که قضاوت آن  بر عهده این داور بوده است، بازی صبای قم-تراکتور در فصل شانزدهم که نحوه قضاوت اکبریان در پایان بازی شدیدا مورد انتقاد قلعه نویی سرمربی وقت تیم قرار گرفت و سربسته از او به عنوان داوری مشکل دار نام برد.
بازی فصل قبل سپاهان-تراکتور، که اعلام نام این داور برای قضاوت این بازی در صورتی که این داور در تست های داوری ابتدای فصل هم مردود شده بود ولی به یکباره برای قضاوت این بازی انتخاب شد در حالی که تیم سپاهان هم نتایج ضعیفی می گرفت و در بحران قرار داشت! باعث تعجب همگان و اعتراضات زیادی  از سوی هواداران و باشگاه انجام شد ولی کمیته داوران روی انتخاب خود اصرار داشت و درنهایت همان شد که انتظار می رفت سوتهای اکبریان علیه تراکتور، عدم اعلام پنالتی بنفع تراکتور نیمه اول،اعلام پنالتی به نفع سپاهان روی خطای هند مشکوک که  بیرون محوطه جریمه بود، و در نهایت اخراج اشتباه مدافع تراکتور سه اشتباه تاثیر گذار در یک بازی! بعد از بازی هم دوباره باشگاه اعتراض و بیانیه رسمی داد  تا کمیته داوران در قبال اصرار بر روی انتخاب این داور و اتفاقات قابل پیش بینی از سوی این داور  پاسخگو باشد، که تا الان  نمی دانیم کمیته داوران چه پاسخی برای اعتراضات باشگاه داشته است…

البته نمونه های زیادی از سوتهای  این داور به ضرر تراکتور در بازیهای مختلف وجود دارد ولی تنها به دو قضاوت این داور در دو فصل گذشته برای تراکتور  اشاره کردیم تا اگر مسئولان و مدیرانی در باشگاه از سوابق سوت های اکبریان عیله تیم اطلاع کاملی ندارند در جریان باشند!
این روزها که حمایتهای غیر متعارف مسئولان ورزش کشور از تیم پرسپولیس تهران صدای اعتراض هواداران همه تیم ها را در آورده، و با قانون بازنشستگی فدراسیون فوتبال کشور  در آستانه تغییرات گسترده مدیریتی قرار دارد. انتخاب  این داور مورد دار  برای یک بازی مهم دیگر تراکتور، باید گوشی  را دست مدیران تیم داده باشد وهر کاری که لازم است باید همین الان و قبل از بازی انجام شود، چرا که اقدام بعد از واقعه و محرومیت های نمایشی دیگر فایده ای برای ما نخواهد داشت! همانطور که در بالا به نمونه فصل گذشته آن هم اشاره کردیم.
محمد رضا زنوزی در راس باشگاه بزرگ تراکتور، قبلا در  فوتبال کشور حدود ده سال سابقه باشگاهداری داشته و هر چند گسترش فولاد  با تیم مردمی تراختور  قابل قیاس نیست ولی به هر حال در این مدت شاید تا حدود زیادی با  مسائل درون زمین و بیرون زمین فوتبال  کشور آشنایی پیدا کرده و تجربیات مناسب را دارد. لزوم انتصاب افراد لایق و توانمند و در شان باشگاه در امور مدیریتی و سایر ارکان باشگاه در پیشبرد و رسیدن به اهداف بسیار مهم است.
مسئولان و مدیران در باشگاه مردمی تراکتور همواره باید اولویتشان منافع باشگاه باشد، نه ملاحظه سایر مسائل یا منافع شخصی! در این چرخه ضعیف ها محکوم به نابودی هستند ما نمی خواهیم در عین قدرت، ضعیف باشیم. در فوتبال بردها و جام ها مهم هستند اما اگر حقمان نباشد از دست رفتن آن ما را زیاد ناراحت نمی کند.اما اگر در عین شایستگی با کارهای ناجوانمردانه و غیر اخلاقی حق تیم تضییع شود برای ما غیر قابل تحمل است.