- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سرنوشت توشاک در انتظار همه مربیان خارجی تراکتور

یادداشت ورزشی: پویا

آذرقلم: یکی از مخاطبان پایگاه خبری آذرقلم، با ارسال یادداشتی، موضوع آوردن مربی خارجی را با دیدگاه خود مورد بررسی قرارداده است. بدون هیچ اظهارنظری و موضع گیری خاص رسانه ای، با اندکی تلخیص و ویرایش، دیدگاه های آقای پویا را با هم می خوانیم:

هر مربی بزرگ خارجی و مشهور و یا بزرگ دیگری هم بیاید، نخواهد توانست که برای تراکتور و با این شرایط فوتبال ایران و حواشی موجود و مسائل دیگر و غیر ورزشی و … کار خاصی کند و به سرنوشت جان توشاک دچار خواهد شد .

جان توشاک مربی بزرگ و حرفه ای و کاملا آشنا به علم روز فوتبال بود ولی به دلیل همان مسائل غیر ورزشی، نتوانست موفق شود . به برخی از این عوامل اشاره می کنیم:

۱- اینجا امکانات سخت افزاری و … و ابزار فوتبال حرفه ای فراهم نیست .

۲- مربیان خارجی شناخت چندانی از فوتبال ما و آذربایجان ندارند .

۳- برخی افراد و سازمان ها! در ترکیب تیم دخالت می کنند و دستور می دهند که فلان بازیکنان حتما باید بازی کنند و بعضی ها هم پورسانتی از این بابت می گیرند .

۴ – فوتبال ایران، پر از حاشیه و جنجال و مسائل غیر ورزشی است و نتایج آن خارج از زمین مسابقه تعیین می شود .

۵- همین که بازیکنان بومی از اینجا فراری داده می شوند و مربیان بومی هم اجازه ی فعالیت فوتبالی (حتی به عنوان دستیار ) ندارند ، مسئله ی بزرگ و قابل تاملی است و بخشی از مافیای این فوتبال را نشان می دهد.

۶ – امسال اگر تراختور رتبه ی تک رقمی را کسب کند ، کار بزرگی انجام داده است و امیدوارم به سرنوشت استیل آذین دچار نشود و خطر سقوط نداشته باشد .

۷- باید تاسف خورد بر فوتبالی که بازیکن بر روی سرمربی و بعضا بر روی هم تیمی هایش چاقو می کشد! متاسفانه برخی دلال ها همه کاره ی فوتبال شده اند، بازیکن و مربی ترانسفر می کنند و فوتبال برایشان بیزینس و تجارت پر رونقی شده است .

۸- ای کاش به جای روبرتو کارلوس ، لوئیز فلیپه اسکولاری سرمربی تراکتور شود.

۹- الان که در باشگاه های آسیا و جام حذفی حضور نداریم، هیچ بهانه ای برای نتیجه نگرفتن ندارید، جناب زنوزی و اسدی !

۱۰- به جای تشکیل تیم های والیبال و بسکتبال و فوتسال، در نیم فصل و فصل بعد چند مدافع و هافبک خوب و همچنین دروازه بان حرفه ای بگیرید و امکانات استادیوم سهند را بیشتر کنید .