- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

استاندار: سرطان‌زا بودن 62 درصد شیرهای پاستوریزه تبریز کذب است

آذرقلم: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار خبر نادرست سرطان‌زا بودن 62 درصد شیرهای پاستوریزه در تبریز گفت: بررسی‌های اداره کل استاندارد و سایر مراجع دارای صلاحیت نشان می‌دهد این خبر کذب محض است.

سرطان‌زا بودن 62 درصد شیرهای پاستوریزه در تبریز کذب محض است

به گزارش آذرقلم، بعد از آنکه یکی از کارشناسان بهداشت و متخصصان دانشگاهی در شبکه سه تلویزیون، آلودگی شیرهای پاستوریزه ایران به سم آفلاتوکسین و ابتلای مردم به سرطان کبد را خبر داد، موج عجیب ناآرامی بهداشتی در فضای جامعه به ویژه در شهر تبریز به راه افتاد. برای اینکه این کارشناس، اعلام کرده بود آلودگی شیرهای تبریز بیش از 62 درصد است و این درصد بالا موج اعتراضات مردمی و نگرانی خانواده ها را در فضای مجازی سبب شد.

روز گذشته در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه یک کارشناس بهداشت روی آنتن زنده از ذرت‌های آلوده اسم آورد و گفت شیرهای پاستوریزه‌ای که مردم می‌خورند سرطان زاست. این فیلم به سرعت موجی رسانه‌ای ایجاد کرد و چون پخش زنده شده بود، بسیاری آن را باور کردند.

به نوشته فارس، محمدرضا پورمحمدی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: لازم است، کارشناسان در اظهار نظرهای خود دقت لازم را داشته باشند و از بیان مطالب غیرمستند و ایجاد ناامنی روانی در جامعه خودداری کنند؛ خبرنگاران نیز در انتشار اخبار و اظهارنظرهای اعلامی اعتبار و صحت آنها را دقیق‌تر بررسی کنند.

آلودگی محصولات غذایی به دارو دسیسه بدخواهان است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به موضوع آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو در بعضی نقاط کشور اذعان داشت: تردید نداریم این مسئله دسیسه بدخواهان کشور است؛ صادرات شیرینی و شکلات کشور رقم قابل توجهی است و معاندان اگر بخواهند به کشور ضربه اقتصادی وارد کنند بهترین عرصه همین صنایع کیک و شیرینی است.

این مسوول ادامه داد: از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تقاضا داریم این مسائل را به جد پیگیری کنند؛ نیروهای انسانی شاغل در واحدهای تولیدی آموزش‌های لازم را برای مواجهه مناسب با این اتفاقات ببینند و پدافند غیرعامل استانداری نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی با بیان اینکه احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است، بر ورود دستگاه قضایی و تشکیل کارگروه مقابله و مستندسازی شرایط تاکید کرد.

حریرچی معاون وزیر بهداشت صبح امروز در همان برنامه به این ادعای جنجالی پاسخ داد و آن را تکذیب کرد.