- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سردار جعفری: نمی دانم چرا شورای ائتلاف انقلاب از ما واهمه دارد!/ موافق ورود زنان به ورزشگاهها هستم!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: سرتیپ دوم پاسدار عزت ا… جعفری، دارای مدرک دکتری مدیریت استراتژیک کسب و کار، بعد از آنکه از مسئولیت حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کنار رفت، خود را برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم آماده کرد. به رغم برخی انتظارها، هسته مرکزی «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» او را در لیست اصلی شش نفره خود قرار نداد. همین موضوع هسته اصلی سوال خبرنگار آذرقلم را تشکیل می دهد.
سردارِ دیروز جبهه و جنگ و دکترای مدیریت استراتژیک کنونی در محل دفترش با خبرنگاران به گفتگو نشست و از برنامه های آینده خود گفت در کنفرانسی که به شدت مورد انتقاد خبرنگاران قرار گرفت. نه به خاطر عملکرد گذشته و برنامه های آینده اش، بلکه بیشتر به خاطر برخی رویکردهای سیاسی و مواضع جناح اصولگرایی که سردار جعفری بیشتر به این تفکر و خط فکری منتسب است اما او حالا سعی می کند نه در لیست معروف ائتلاف، بلکه بیشتر به صورت یک نیروی مستقل و یا لیستی جدیدی وارد ماراتن رقابت برای جلوس بر کرسی سبز بهارستان شود. بخشی از صحبت های این کاندیدا را بخوانید:

حذف از لیست شورای ائتلاف انقلاب:

دکتر عزت ا… جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار آذرقلم که چرا شورای ائتلاف انقلاب، نام او را در فهرست شش نفره خود قرار نداده با کنایه گفت: این موضوع را از آقای شاکری بپرسید. بنده تا سال ۹۲ در جبهه ها بودم. عملکرد و کارنامه من در مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کمتر از بقیه اعضای لیست نیست. از نظر انقلابی گری هم که ایشان این موضوع را مطرح کرده اند فکر نمی کنم که کمتر از بقیه باشیم. اما اینکه چرا اسم مرا در لیست قرار ندادند چندان مهم نیست. ما به صورت دو طرفه میثاق نامه نوشتیم. اما آنها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و آنها در یک رای گیری مشکوک، افراد دیگری را انتخاب کردند.

وی افزود: نمی دانم چرا از ما واهمه دارند کسی که چند سال نماینده بوده، کسی که با پول رای جمع کرده اطرافیان و حامیان خود را بر سر قرار برای رای گری و صندوق ها می کشاند. طبیعی است که از چنین صندوق های رای تعبیه شده، صداقت بیرون نمی آید. شاید از ما می ترسند! می خواهم واقعیت ها را بگویم. جامعه ما اکنون مجلسی نو، راهی نو، قدمی موثر و پارلمانی تازه نفس می خواهد. این لیست منتشر شده، به غیر از سه نفرشان بعید می دانم در راستای تحقق همان مجلس نو و با تفکر حل مشکلات اقتصادی مردم همراستا باشند.

جعفری با بیان اینکه اگر «اطاعت از ولایت فقیه» مدنظر آنهاست قطعاً نمره ی من کمتر از آنها نیست. شاید آنها عینک هایی دارند که ما در آن نمی افتیم! ما با خدا و با مردم تبریز مشورت کرده ایم نه با پدرخوانده ها!

ورود زنان به ورزشگاهها

سردار جعفری در مورد سوال دیگر خبرنگار آذرقلم در مورد نظر او در خصوص امکان ورود زنان به ورزشگاهها گفت: ورود زنان به ورزشگاهها به صورت کنترل شده از نظر من هیچ اشکالی ندارد. به شرطی که جایگاه ویژه ای برای آنها مشخص شود و مسایل شرعی رعایت شود.

کارآمدی مدیران استانی

عزت ا.. جعفری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در مورد کارآمدی مدیران استانی چیست و آیا در صورت راه یافتن به مجلس در انتصاب مدیران دخالت خواهد کرد یا نه گفت: متاسفانه در طی چندین سال گذشته هر تفکر و حزبی که روی کارآمده، مدیران خود را نه بر اساس شایستگی ها و لیاقت های مدیریتی بلکه بر اساس لیست های سیاسی انتخاب کرده است. نگاه من به مدیران فعلی استان هم ۵۰ به ۵۰ است.

وی اضافه کرد: البته دقیق نمی توانم مورد قضاوت قرار دهم اما به نظرم وظیفه یک نماینده در چنین مواقعی، احصاء و نظارت بر کار مدیران است.

مردم و رسانه ها باید از نمایندگان مطالبه کنند و نمایندگان نیز از مدیران دولتی و یکی از شعارهای محور ما هم «مطالبه گری» است.

ضرورت آموزش زبان مادری

دکتر جعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ضرورت آموزش زبان مادری گفت: ایران موزائیکی از اقوام است که در قالب ملیت و دیانت یک جا جمع شده اند. همه هم به طور مساوی قابل احترام هستند. ما هم زبان ترکی خود را می خواهیم که شیرین است و غنی و هم دین مان را. اول تیم ملی را دوست دارم و بعد تراکتور را.

لیگ برتر یک قهرمانی به تیم تراکتور بدهکار است

وی در مورد تیم تراکتور هم گفت: امیدوارم تیم تراکتور، قهرمان لیگ برتر شود هر چند که شاید نگذارند! اما معتقدم که لیگ برتر یک قهرمانی به تیم تراکتور بدهکار است. امیدوارم که هواداران پرشور آذربایجانی به آرزوی دیرینه خود برسند.

آتش به اختیار یعنی…

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه، در مورد برداشت خود از عبارت «آتش به اختیار» و احتمال سوء استفاده برخی ها از این فرمان رهبری گفت: بنده خودم توپچی بودم و معنی دقیق این عبارت را می دانم. آتش به اختیار دیده بان دارد. فکر و هدف دارد. دیده بان هدفی را می بیند و آنرا به مرکز عملیات گزارش می دهد. لازم نیست همه توپخانه، به خاطر یک هدف کوچک هدر شود. آتش به اختیار، استفاده از توان همه امکانات است. از فرمانده به فرمانده است. در غیر این صورت بلبشو می شود. تفسیر به رای از این فرمایش مقام معظم رهبری ظلم به ولایت است.

مجلس و نگاه اقتصادی

سردار جعفری در ادامه به بخشی از وظایف مجلس نمایندگان اشاره کرد و گفت: مجلس باید جلوی رانت های طلایی واردات را بگیرد. جلوی قاچاق قانونی را بگیرد در عین حال بازار داخلی هم باید بر روی کیفیت کالاهای خود کار کند.

اقتصاد دستور بردار نیست. بخشنامه پذیر نیست. قانون عرضه و تقاضا حاکم است بنابراین باید بر اساس فرهنگ ها و هنجارهای جامعه ایرانی نسخه ای اجرایی برای اقتصاد نوشت.

انتقاد از عملکرد مجلس دهم

وی با انتقاد از عملکرد مجلس دهم در حوزه نظارت بر عملکردها گفت: سوال من این است: آیا مجلس دهم یا قسمتی از دولت، در شأن نظام ما بودند؟ وقتی معاون وزیر، پسر یا دختر وزیر اختلاس می کنند آرمانهای مقدس نظام مورد تهدید قرار می گیرد. در همین رابطه از اقدام سید بزرگوار رئیسی از قوه قضائیه حمایت می کنیم در استان ما هم یکی بود که خوشبختانه دستگیر شده است!

وی در خاتمه گفت: امیدوارم مجلس یازدهم ولایتمدار و پاکدست باشد و بتواند با تقویت بخش نظارت خود، جلوی فساد و رانت و اختلاس را بگیرد قطعاً یک مجلس قوی می تواند بین قوای سه گانه هارمونی ایجاد کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]