- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تراکتورسازان، شایسته یک مربی خارجی کارآزموده هستند

یادداشت ورزشی: حمید روان

آذرقلم: بحث جذب یک مربی کارآزموده ، مجرب یا جوان، داخلی یا خارجی این روزها به بحث جدی محافل خبری و  ورزشی تبدیل شده است. دیدگاه های مختلفی هم در این رسانه از طرف دوستان مطرح شده است.

پایگاه خبری آذرقلم، افتخار دارد که بتواند برای رسیدن به یک اجماع نظر کلی و ارائه تصویری روشن از دیدگاه و نظر هواداران پرشور و متعصب تراکتورسازی به مدیران ارشد باشگاه، این نظرات را در قالب های مختلف یادداشت و گزارش و نکته نظر منتشر نماید.

یادداشت دیگری را یکی از دوستان و مخاطبان عزیز به نام آقای حمید روان در همین رابطه ارسال کرده اند که بدون هیچ اظهار نظری و موضع گیری خاص، آن را در معرض قضاوت و نظر شما دوستان قرار می دهیم.

*****

باشگاه باید در امر استخدام سرمربی بزرگ نباید منصرف شود به دلیل اینکه:

۱- تیم بزرگی مثل تراکتور با توجه به بازیکنان بزرگی که جمع کرده مربی بزرگی می خواهد تا بازیکنان اش به شاگردی اش افتخار کنند و حساب ببرند. تا حاشیه ها کم شوند. یقین داشته باشید این تیم مشکلات فنی و غیرفنی زیادی دارد و در صورت شکست خوردن در یکی دو بازی همه نمایان خواهند شد.

۲- جذب مربی بزرگ و نامدار و با انگیزه و مطابق با فرهنگ تراکتوری ها باعث می شود بازیکنان خوب و جوان و با استعداد کشور تمایل بیشتری برای شاگردی وکار با همچین سرمربی داشته باشند و سعی کنند تمام قابلیت های خود را نشان دهند تا از این طریق لژیونر شوند و این منافع اقتصادی بسیار بالایی را نصیب باشگاه می کند. زیر نظر چنین مربی کار کردن به بازیکن منظور کمک زیادی در رشد و رسیدن به اهدافش خواهد کرد و سود دو جانبه ای را پدید می آورد.

۳- با جذب سرمربی بزرگ باشگاه اعتبار جهانی پیدا می کند و باشگاه های خارجی تمایل به همکاری بیشتری را خواهند داشت. چیزی شبیه نقش تبلیغات را بازی می کند. هرچند هزینه جذب این چنین مربی مقداری بالاست ولی عواید اقتصادی بسیار زیادی دارد. نمونه اش خود کیروش است که به تیم ملی شخصیت جهانی تری بخشیده، بازیکنان به شاگردی اش افتخار می کنند، حریفان حساب بیشتری نسبت به قبل از ایران دارند. چندین سال رتبه ۱ آسیا را داریم و این در حالی است که اقدامات وتدارکات فدراسیون فوتبال چندان خوب هم نبوده چه در برنامه ریزی ها و چه در ساختن ساختار ها.

فدراسیون اگرچه حدود ۱۸ میلیارد با کیروش در ابتدا قرارداد بسته بود ، که خیلی ها در اوایل این کار فدراسیون را بی عقلی می دانستند اما در عوض چقدر عایدی داشته علاوه بر شادی مردم. (هرچه بکاری، آن را هم درو می کنی)

فوتبال امروزی صنعتی پولدار است پس بنابراین باید سرمایه گذاری کلان شود البته با برنامه. ارزش سهام باشگاه در صورت واگذاری در بورس با تقوی بالا خواهد بود یا با مربیان نامدار خارجی و دهها دلیل دیگر که در این مجال نمی گنجد.