- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سد آیدوغموش میانه، جوان 27 ساله ای را به کام خود کشید

سد آیدوغموش قربانی گرفت

آذرقلم: جوان ۲۷ ساله ای که برای شنا به سد آیدوغموش میانه رفته بود، غرق شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش آذرقلم، جانشین مدیریت بحران شهرستان میانه، علت وقوع این حادثه را که عصر دیروز اتفاق افتاد، بی احتیاطی این جوان هنگام شنا کردن در سد اعلام کرد.

مهدی مشایخی گفت: متأسفانه با وجود هشدارهای متعدد و سابقه غرق شدن افراد در این سد، برخی‌ها به این هشدارها بی اعتنا هستند.

وی از مردم خواست از شنا کردن در سدهای این شهرستان پرهیز کنند.

شهرستان میانه در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز، بیشترین تعداد از ۱۴۶ سد ساخته شده در آذربایججان شرقی را به خود اختصاص داده که سد «آیدوغموش» از جمله بزرگ‌ترین آنها با ۱۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت است.

همه ساله تعدادی از هموطنان به دلیل بی توجهی به هشدارها برای شنا به دریاچه سدها می‌روند که به دلیل باتلاقی بودن کف آنها، وجود تندآب های قوی در کف دریاچه و نیز نیزارها در آنها گیر می افتتند و جان خود را از دست می ددهند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز هفته گدشته در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به خطرات شنا در سدها و رودخانه‌های استان و فرا رسیدن فصل تابستان بر خطرپذیری آب تنی در این مکان‌ها تاکید کرد و گفت: ۷۱ نفر در تأسیسات آبی و رودخانه‌های این خطه در ۴ سال گذشته غرق شدند.

یوسف غفارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۷ نفر امسال تاکنون در تأسیسات آبی و رودخانه‌های استان جان باختند.

وی افزود: شنا کردن در تأسیسات آبی از قبیل مخازن سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و رودخانه‌ها به رغم هشدارهای داده شده توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی عامل اصلی بیشتر این حوادث ناگوار است.