- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سایه سیاست بر سر فوتسال: منعی برای حضور هواداران افغانستانی در تبریز وجود ندارد

از حضور هواداران افغانستانی در تبریز استقبال می‌کنیم/ هرکسی قانونی وارد کشور شود، می‌تواند به تبریز سفر کندآذرقلم: در حالی که چند تن از مسئولان افغانستانی، از ممنوعیت حضور هواداران کشورشان در تبریز برای تماشا و تشویق تیم کشورشان خبر دادند هم مسئولان سیاسی و هم مسئولان ورزشی آذربایجان شرقی، این ادعاها را تکذیب کردند.
 به گزارش آذرقلم، فرماندار تبریز با بیان اینکه هرکسی به صورت قانونی وارد کشور شود، می تواند به تبریز سفر کند، گفت: هواداران فوتسال افغانستان نیز می‌توانند با حضور در تبریز به تشویق تیم ملی خود بپردازند و هیچ ممنوعیتی برای این موضوع وجود ندارد.

به دنبال راهیابی تیم فوتسال زیر 20 سال افغانستان به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برخی مطالبی در فضای مجازی در خصوص ممنوعیت حضور هواداران تیم ملی افغانستان در تبریز برای تشویق تیم خود منتشر شده که نوعی شیطنت رسانه‌ای بوده و مقاصد خاصی را دنبال می‌کنند.

بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز در این خصوص اظهار کرد: هرکسی که به صورت قانونی وارد کشور شده باشد، می‌تواند به استان آذربایجان‌شرقی هم سفر کند و این موضوع شامل گردشگران همه کشورها می‌شود.

وی اضافه کرد: هواداران تیم ملی فوتسال افغانستان نیز می‌توانند با حضور در تبریز به تشویق تیم ملی خود بپردازند و هیچ ممنوعیتی برای این موضوع وجود ندارد.

فرماندار تبریز تاکید کرد: مسؤولان تبریز از حضور هواداران تیم ملی افغانستان در تبریز استقبال می‌کنند.

تیم‌های فوتسال افغانستان و اندونزی دیروز از مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا در سالن پورشریفی تبریز به مصاف هم رفتند که تیم افغانستان توانست در وقت‌های اندونزی را 4 بر 3 شکسته داده و شگفتی‌سازی این دوره از مسابقات شود.

بهتاج: ممنوعیت حضور تماشاگران افغانستان در تبریز کذب است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ محدودیتی برای تماشاگران افغانستان در بازی فینال فوتسال آسیا نداریم.

بهتاج: ممنوعیت حضور تماشاگران افغانستان در تبریز کذب است

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، ایوب بهتاج در مورد پست سرمربی تیم فوتبال کشور افغانستان در مورد ممنوعیت از حضور تماشاگران این کشور در تبریز اظهار داشت: هیچ مرجع قانونی در کشور چنین چیزی را اعلام نکرده و ادعای سرمربی فوتبال افغانستان در مورد ممانعت تماشاگران این کشور کذب است.

وی گفت: من حتی در این مورد با آقای راستگو  هم صحبت کردم و باید عنوان کنم، اصلا چیزی موضوع ادعا شده صحیح نیست و هر فرد خارجی که در ایران مجوز اقامت قانونی دارد، می‌تواند به تمام شهرهای ایران از جمله تبریز سفر کند.

به گفته بهتاج، هیچ محدودیتی برای تماشاگران افغانستان جهت حضور در بازی فینال فوتسال زیر 20 سال آسیا وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با تمجید از میزبانی تبریز از این مسابقات یادآور شد: تنها موضوعی که سبب ناراحتی شد، عدم حضور تیم شایسته ایران در دیدار فینال بود و تیم ایران شایسته کسب عنوان قهرمانی مسابقات بود.

لازم به ذکر است، انوش دستگیری سرمربی تیم فوتبال افغانستان طی پستی در فضای مجازی ادعا کرده بود تبریز منطقه ممنوعه برای حضور تماشاگران افغانستان برای تماشای بازی های این کشور است.

تیم افغانستان با ژاپن بازی فینال این دوره از مسابقات را برگزار می‌کنند. ژاپن با پشت سر گذاشتن ایران به فینال مسابقات راه پیدا کرده است.