- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان توسط بنیاد مسکن آذربایجان شرقی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این بنیاد در قالب چهار تفاهم نامه، ساخت ۴۹۶۸ واحد مسکونی را برای محرومان استان تقبل کرده که۳۱۶۵ واحد از آن به اتمام رسیده است.
مسعود رادبه افزود: در قالب تفاهم نامه محرومین مابین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از سال گذشته ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در استان آغاز شد که ۲۷۰۰ واحد از آن‌ها به بهره برداری رسیده و ۳۰۰ واحد هم در مراحل مختلف در حال اجراست.
وی با بیان این‌که این خانه ها با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض ساخته می‌شود، تصریح کرد: تعداد ۱۱۰۰ واحد از این واحدها برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۶۰۰ واحد برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و ۱۳۰۰ واحد هم برای سایر محرومان استان در نظر گرفته شده است.
وی تفاهم نامه ۴۰ هزار واحدی ساخت مسکن بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی برای مقاوم سازی خانه های روستاییان محروم اعلام کرد و گفت: در مرحله اول این طرح سهم آذربایجان شرقی ۱۰۰۰ واحد بود که ۴۰۰ واحد در سال جاری در حال ساخت بوده و ۶۰۰ واحد هم سال آینده آغاز خواهد شد.
رادبه با اشاره به این‌که ۱۴۱ واحد از این خانه ها تحویل مددجویان شده است، افزود: بنیاد مسکن استان اعطای تسهیلات مقاوم سازی، نقشه کشی، کارشناسی طرح و نظارت بر اجرای این طرح را برعهده دارد.
وی با بیان این‌که ساخت ۵۸۹ واحد مسکن هم در قالب تفاهم نامه ۲۰ هزار واحدی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به آذربایجان شرقی واگذار شده بود، گفت: پرونده همه این واحدها تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده که کار ساخت ۲۶۴ واحد هم به پایان رسیده و متقاضیان در آن‌ها اسکان یافته‌اند.
وی، رهاورد تفام نامه ۱۰ هزار واحدی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان را برای آذربایجان شرقی سهمیه ساخت ۳۷۹ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: برای ساخت این واحدها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود که با تلاش همکاران، ۶۰ واحد به بهره برداری رسیده است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطرنشان کرد: اغلب این واحدها در شهرستان‌های کم برخوردار چاراویماق، ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هوراند ساخته می‌شود تا بخشی از محرومیت‌های این مناطق و عقب ماندگی‌ها در حوزه مقاوم سازی مسکن جبران شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]