- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ساختمان جدید «موزه فوتبال آذربایجان» افتتاح شد+ تصاویر

آذرقلم: همزمان با آغاز هفته دولت «موزه فوتبال آذربایجان»، اولین موزه فوتبال ایران با حضور مدیران ارشد استانی، شهری و پیشکسوتان فوتبال استان افتتاح شد.

 همزمان با هفته دولت « موزه فوتبال آذربایجان» اولین موزه فوتبال ایران با آثار و تصاویری از  یک قرن گذشته فوتبال تبریز، باشگاه های تراکتورسازی، ماشین سازی و دیگر تیم های مطرح، افتتاح شد.
این موزه در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربعی در سه طبقه شامل اشیاء، اسناد و تصاویر تاریخی از فوتبال تبریز به بهره برداری رسید که در آن تاریخ ۱۰۲ ساله فوتبال این کهن شهر به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است؛ فاز نخست موزه فوتبال آذربایجان به همت ایوب نیکنام لاله از پژوهشگران برجسته ورزش تبریز راه اندازی شده است.
افتتاح اولین موزه فوتبال در ایران، با حضور پرشور شهروندان ورزش دوست تبریز و با اجرای به یادماندنی «جوادخیابانی» گزارشگر برجسته ورزشی همراه بود.
این موزه در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربعی در سه طبقه شامل اشیاء، اسناد و تصاویر تاریخی از فوتبال تبریز به بهره برداری رسید که در آن تاریخ ۱۰۲ ساله فوتبال این کهن شهر به نمایش گذاشته شده است.

شهردار منطقه دو تبریز :

فوتبال پدیده ای سحر انگیز و جذاب در عصر حاضر است

شهردار منطقه دو تبریز فوتبال را پدیده ای سحر انگیز و جذاب در عصر حاضر معرفی کرد.

باقر خوشنواز در مراسم افتتاح موزه فوتبال آذربایجان گفت: این ورزش توانسته با جذب میلیون ها نفر در سراسر جهان اقشار مختلفی از مردم به خود جذب کند.
وی اضافه کرد: تبریز جوانان و نوجوانان علاقمند بسیاری در حوزه ی فوتبال دارد و همین امر لزوم تاسیس این موزه را اجتناب ناپذیر کرده بود.
شهردار منطقه دو تبریز با اشاره به محل نامناسب موزه فوتبال تبریز تصریح کرد: موزه فوتبال آذربایجان پیش از این در سال ۹۳ در تالار باغ رضوان واقع در پارک بانوان شهرک امام (ره) تبریز راه اندازی شده بود که با توجه به محل نامناسب آن چندان مورد استقبال شهروندان و به خصوص گردشگران و میهمانان قرار نگرفت.
خوشنواز ادامه داد: بر این اساس، تصمیم گرفته شد محل  این موزه تغییر کرده و با افزودن به غنا و وسایل آن در محل جدید و در یکی از بهترین فضاهای شهرداری منطقه دو برای علاقمندان راه اندازی شود.
خوشنوار همچنین از تصمیم مدیران شهری  و شورای اسلامی شهر تبریز برای ایجاد دپارتمان مستقل موزه ورزش خبر داد و اظهار داشت: در این دپارتمان رشته های مختلف صاحب مکان های جداگانه موزه ای می شوند.
وی در معرفی  موزه فوتبال آذربایجان اظهار داشت: در این موزه آثار، اسناد و تصاویری از بازیکنان و تیم های فوتبال تبریز، شامل تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی هایی در مورد فوتبال تبریز، باشگاه های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیانگذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته شده است.
شهردار منطقه دو با بیان اینکه این موزه در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربعی در سه طبقه شامل اشیاء، اسناد و تصاویر تاریخی از فوتبال تبریز به بهره برداری رسیده است گفت: در این موزه  تاریخ ۱۰۲ ساله فوتبال این کهن شهر به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است؛ موزه فوتبال آذربایجان، اولین موزه فوتبال کشور همزمان با دومین روز از هفته دولت و نوزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران در شهرداری منطقه دو تبریز افتتاح و راه‌اندازی شد.

شهردار تبریز: افتتاح موزه فوتبال آذربایجان، اولینی دیگر را برای تبریز رقم زد

شهردار تبریز افتتاح موزه آذربایجان، اولین موزه فوتبال ایران را که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران بنیان گذاری شده است را اولینی دیگر برای شهر تبریز دانست.

ایرج شهین باهر در مراسم افتتاح این موزه با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش و به ویژه فوتبال در میان جوانان و خانواده های ایرانی و آذربایجانی، گفت:  بی شک جایگاه این ورزش هیجان انگیزو پرطرفدار در میان خانواده های ایرانی، جایگاهی قابل تامل بوده و همین امر باعث حضور پر شور این خانواده ها در محل موزه ی فوتبال آدربایجان خواهد بود.
باهر با اشاره به اینکه علاقمندی شهروندان ورزش دوست تبریز به دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی محرک و عاملی موثر برای تاسیس این موزه بوده است افزود: این موزه میتواند به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان بدل شود.
وی از پیشکسوتان و باشگاه های فوتبال تبریز و آذربایجان درخواست کرد تا اسناد، مدارک، تصاویر و جام های خود را برای نگهداری در موزه فوتبال به شهرداری تحویل دهند تا بر غنا و محتوای این موزه منحصر به فرد افزوده شود.
شهردار تبریز اظهارداشت: تلاش می کنیم مدرسه ی تاریخی مموریال، اولین مدرسه فوتبال کشور بازسازی کنیم و برگ زرین دیگری به افتخارات شهر تبریز بیفزاییم.
موزه فوتبال آذربایجان، اولین موزه فوتبال کشور همزمان با دومین روز از هفته دولت و نوزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران در شهرداری منطقه دو تبریز افتتاح و راه‌اندازی شد.
این موزه در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربعی در سه طبقه شامل اشیاء، اسناد و تصاویر تاریخی از فوتبال تبریز به بهره برداری رسید که در آن تاریخ ۱۰۲ ساله فوتبال این کهن شهر به نمایش گذاشته شده است.

فرماندار تبریز: موزه فوتبال آذربایجان مجموعه ای نفیس و بی همتا

فرماندار شهرستان تبریز موزه فوتبال آذربایجان را مجموعه ای نفیس و بی همتا معرفی کرد.

بهروز مهدوی در مراسم افتتاحه موزه فوتبال آذربایجان با بیان این مطلب گفت: این مجموعه با تلاش های شبانه روزی شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز به مرحله ی بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه موزه فوتبال آذربایجان اولینی دیگر برای شهر تبریز به ارمغان آورده است، گفت: امیدوارم این مجموعه مورد استقبال ورزش دوستان، گردشگران و شهروندان قرار گیرد.
مهدوی افزود: محوطه ساختمان جدید موزه فوتبال قابل دسترس برای شهروندان و گردشگران است و تزیین  این موزه به وسیله اشکال و وسایل فوتبالی از جمله چمن مصنوعی، فضایی فوتبالی بر این منطقه حاکم کرده است.
وی ادامه داد: بی شک این طراحی که نسبت به مکان قبلی این موزه متفاوت است، عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان تبریزی و نیز گردشگران خارجی خواهد بود.

مدیر موزه ملی ورزش: قدمت موزه فوتبال تبریز مثال زدنی استمدیر موزه ملی ورزش: قدمت موزه فوتبال تبریز مثال زدنی است

مدیر موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک قدمت آثار و وسایل موجود در موزه فوتبال تبریز را بی‌مانند و مثال زدنی عنوان کرد.

 حسن رنگرز در مراسم افتتاح موزه فوتبال تبریز، افزود: بهره برداری از این موزه در یکی از مناطق مهم و خوب تبریز، نشان از پیشگامی این شهر در عرصه های مختلف ورزشی خصوصا فوتبال است.

حسن رنگرز افزود: اینکه چنین موزه ای به بهترین شکل ممکن و در یکی از بهترین مناطق شهر تبریز ایجاد و راه اندازی شده است، نشانه ای واضح از اولین بودن این کهن شهرها در بسیاری از عرصه ها از جمله عرصه ورزش است.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود مدیران متعصب و علاقمند به ورزش و نیز مردمی که با ورزش و فوتبال در این خطه زندگی می کنند، انتظاری جز این نبود که اولین موزه فوتبال ایران در تبریز بنیان نهاده شود.

رنگرز با بیان اینکه موزه فوتبال تبریز برازنده مردم و جوانان غیرتمند این شهر است، ادامه داد: امیدواریم روز به روز به غنا و محتوای این موزه زیبا و با ارزش با مشارکت مردم و پیشکسوتان ورزشی فزوده شود.