- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ساختمان جدید موزه فوتبال آذربایجان در تبریز افتتاح می شود + تصاویر

آذرقلم: ساختمان جدید اولین موزه تخصصی فوتبال ایران متشکل از آثار و تصاویر یک قرن گذشته فوتبال تبریز و باشگاه تراکتورسازی همزمان با شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور، با تلاش شهرداری منطقه دو تبریز در محل جدید خود افتتاح می‌شود.

به گزارش آذرقلم، این موزه فوتبال به عنوان اولین موزه فوتبال کشور توسط شهرداری منطقه ۲ در فلکه راهنمایی ، اول زعفرانیه تجهیز و راه اندازی شده که به لحاظ موقعیت مکانی شرایط بهتری نسبت به محل قبلی دارد.

طراحی و ساخت نمادهای ویژه، نمادهایی با موضوع دو جام جهانی اخیر، توپ فوتبال و همچنین پیکر دو کودک فوتبالیست در ساختمان این موزه نصب شود.

بیش از ۹۰ درصد کارهای احداث این موزه در محل جدید به پایان رسیده و طبق پیش بینی ها و با توجه به پیشرفت کار محل جدید این موزه همزمان با آغاز نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور افتتاح می شود.

محوطه ساختمان جدید موزه فوتبال به وسیله اشکال حجمی و وسایل فوتبالی از جمله چمن مصنوعی تزئین شده تا فضای کامل فوتبالی در آن حاکم باشد. یک طبقه از این ساختمان نیز محل نمایش و عرضه محصولات ورزشی اختصاص یافته که علاوه بر فروش محصولات، اجناسی همچون پیراهن های قدیمی تیم های تراکتورسازی، ماشین سازی و سایر تیم ها در معرض فروش گذاشته می شود.

گفتنی است اولین موزه فوتبال در ایران به همت ایوب نیکنام لاله از پژوهشگران برجسته ورزشی تبریز راه اندازی شده و آثار، اسناد و تصاویری از بازیکنان و تیم های فوتبال تبریز طی ۱۰۲ سال اخیر در آن به نمایش گذاشته می شود در سه طبقه احداث شده است که تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی هایی در مورد فوتبال تبریز، باشگاه های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیانگذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته می شود.