- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

زندگی شیرین در میان آب های شور: گردشگر ۷۰ ساله در دریاچه ارومیه نجات یافت

آذرقلم: پیکر نیمه جان یک گردشگرمرد ۷۰ساله اهل ارومیه بعداز ۲ساعت عملیات طاقت فرسای جستجو در دریاچه ارومیه باتلاش خستگی ناپذیر نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش آذرقلم، محمد یوسفی‌پور، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق گزارش حضوری فرزند یک هموطن گردشگر در ساعت ۱۸/۵۵دقیقه روز جمعه ۴مرداد ماه سال‌جاری به تیم امداد دریایی مستقر در دریاچه مبنی بر عدم مراجعت پدر۷۰ ساله‌شان به نزد خانواده و نگران از وضعیت سلامتی‌اش که جهت تفریح و شنا وارد دریاچه شده بود، بلافاصله یک تیم امداد دریایی به محل مورد نظر اعزام گردید.

رئیس جمعیت هلال احمر اسکو افزود: متاسفانه در اثر بی‌توجهی خانواده وعدم رعایت محدوده شنا توسط خود فرد ناخواسته از ساحل و محل استراحت فاصله گرفته و آرام آرام به طرف وسط دریاچه هدایت و از چشم خانواده دور می‌شود و با وجود جستجوهای مستمر خانواده در اطراف و محدوده مجاز دریاچه موفق به پیدا کردن او نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با اطلاع به نجاتگران مستقر در دریاچه، بلافاصله عملیات جستجو با قایق امدادی شروع و بعد از ۲ ساعت عملیات طاقت‌فرسا پیکر نیمه جان هموطن عزیز پیدا شده و پس از انجام اقدامات کمک‌های اولیه و عملیات احیا از مرگ حتمی نجات و به آغوش گرم خانواده تحویل داده شد.

یوسفی‌پور متذکر شد: از هموطنان درخواست می‌شود تا با توجه به بالا آمدن سطح آب دریاچه، موقع شنا کردن ضمن رعایت محدوده مجاز شنا حتما از کنترل کودکان و سایر اعضای خانواده غافل نشده و بدون تجهیزات شنا از رفتن به دریاچه جدا خودداری کنند.