- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

زلزله 4/3 ریشتری در تبریز و باسمنج

تبریز به شدت لرزید

آذرقلم:زمین لرزه ای ساعت ۱۵ و ۲۵ دقیقه روز جمعه، شهرهای تبریز و باسمنج را لرزاند.

به گزارش آذرقلم، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین استان آذربایجان شرقی – حوالی باسمنج را لرزاند.

بزرگی این زمین لرزه، ۴.۳ دهم ریشتر و در حوالی باسمنج رخ داد، طول جغرافیایی این زلزله ۴۶.۶ دهم به عرض جغرافیایی ۳۷.۹۷ و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری شهر باسمنج، ۲۰ کیلومتری شهر خواجه و ۲۵ کیلومتری بستان آباد استان آذربایجان شرقی هم احساس شد.

این زمین لرزه با صدای درون‌زمینی ناشی از حرکات زمین همراه بود و موجب ترس و وحشت بسیاری از مردم تبریز شد.

تخریب ۷۰ درصدی یک باب منزل مسکونی در روستای بیرق

آخرین اخبار از زلزله 4.3 ریشتری «باسمنج» تبریز/ تخریب دیوارها و یک باب خانه در روستاهای «ایرانق» و «بیرق»

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت : تخریب بالای ۷۰ درصدی یک باب منزل مسکونی در روستای بیرق از خسارات زلزله امروز می‌باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت : طبق آخرین گزارش از خسارات زلزله امروز، تخریب بالای ۷۰ درصدی یک باب منزل مسکونی و ۴ باب منزل مسکونی با ترکیدگی دیوارهای اتاق و حیاط با حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد خسارت در روستای بیرق را می‌توان ذکر کرد.

محمدباقر هنربر در ادامه افزود : تخریب دیوارهای ۴ باب منزل مسکونی فاقد سکنه و متروکه در روستای ایرانق، بخش مرکزی شهرستان بستان آباد از دیگر خسارات زلزله امروز بوده است .

روز شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.4 ریشتر در ساعت ۱۶:۵۳ در ۱۷ کیلومتری اهر و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر در ساعت ۱۷:۰۴ در ۱۰ کیلومتری ورزقان روی داد که 260 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.