- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

زلزله، تسوج و ورزقان را لرزاند

آذرقلم: بامداد امروز زلزله 3/5 ریشتری، تسوج و زلزله 4 ریشتری ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.زمین لرزه های تسوج و ورزقان خسارت جانی نداشتند

به گزارش آذرقلم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زمین لرزه هایی که بامداد امروز در شهرستان های ورزقان و تسوج رخ داد، خسارت جانی و مالی نداشتند.

محمد باقر هنربر افزود: بامداد امروز ساعت ۲ و ۱۲ دقیقه زمین لرزه ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ورزقان را لرزاند.
وی ادامه داد: لازم به ذکر است که ساعت ۱۹ و ۲۲ دقیقه روز گذشته نیز زلزله ای به بزرگی ۲.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری ورزقان را لرزانده بود.
هنربر گفت: زمین لرزه های دیگری نیز ساعت ۴ و ۴۹ دقیقه صبح به بزرگی ۳.۵ ریشتر و همچنین ساعت ۵ و ۴ دقیقه صبح به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین تسوج را لرزاندند.
وی با بیان اینکه تمامی نیروها در آمادگی کامل هستند، اظهار داشت: مناطق در حال رصد کامل توسط نیروهای هلال احمر می باشد و تا کنون خسارت جانی و مالی اعلام نشده است.

بررسی اطلاعات مرکز لرزه نگاری ایران نشان می دهد که از شامگاه دیروز تاکنون، حداقل 7 زلزله بزرگتر از 3 ریشتر تسوج را به لرزه درآورده است.