- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

رویداد بین‌المللی جشنواره رسانه «خورشید» در مشهد برگزار می شود

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۱۰۰ بانوی فعال در عرصه رسانه از ۴۰ کشور در ایران خبر داد.اختتامیه «خورشید» با دعوت از ۱۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی
به گزارش آذرقلم، فرشاد مهدی پور با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای خورشید گفت: این رویداد در دو بخش داخلی و بین‌الملل برگزار می‌شود که در بخش داخلی بیش از۲۴۰ اثر ازخبرنگاران داخلی در حوزه زنان و خانواده به دبیرخانه ارسال شده است.
وی اظها داشت: ۱۰۰ زن از ۴۰ کشور جهان دعوت شده‌اند که هیات انتخاب جشنواره با توجه به سوابق و فعالیت‌های ویژه این افراد در حوزه زن و رسانه، ۱۵ نفر را معرفی خواهد کرد، زنان فعال رسانه‌ای موثر در جهان به جشنواره دعوت شدند تا بتوانیم شعار این رویداد فرهنگی رسانه‌ای را محقق کنیم. مدیران رسانه‌ای زن جهان اعم از الجزیره، تلویزیون چین، خبرگزاری روسیه و خبرگزاری دولتی مکزیک و زنان تاثیرگذار آسیایی و ۶ کشور اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا، فرانسه، کرواسی به ایران دعوت شده اند و تلاش شده است که با حضور زنان فعال رسانه‌ای موثر جهان در ایران، شعار این رویداد فرهنگی رسانه‌ای را محقق کنیم. اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید هشتم مهر با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور زنان رییس جمهور در مشهد برگزار می‌شود.

«جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید» فرصتی برای پوشش خبری مهمترین و فراگیرترین مسایل مردم دنیاستبه گزارش آذرقلم به نقل از شفقنا، مرضیه هاشمی در بیان ارزیابی خود از موضوعات انتخاب شده در این جشنواره می گوید: موضوعات جشنواره با ملاحظات خاصی انتخاب شده اند. یکی اینکه این موضوعات ارتباط مستقیم به زن و رسانه دارند. دیگه اینکه از موضوعات مهم و فراگیری هستند که رسانه های غالب کمتر به آنها می‌پردازند. در دنیای ما مشکلات بزرگ و فراگیری وجود دارد که برای حل آنها ابتدا نیاز به پوشش خبری و ایجاد آگاهی است، اما پوشش دادن بعضی مشکلات برای رسانه های غالب یا منفعتی ندارد و یا خلاف منافع منابع مالی آنهاست.
او بیان می کند: اما در جمهوری اسلامی ایران، بدلیل تلاش در جهت احقاق ارزش های ایران و اسلامی، امکان پرداخت موثر به این مسایل وجود دارد. از طرف دیگر در سراسر جهان خبرنگاران خوش فکر و مستقلی کار و فعالیت می‌کنند که به خوبی با سیاست‌های ضد انسانی و اخلاقی رسانه های غالب و منابع مالی آنها آشنا هستند، اما فضای مناسبی برای روایت مستقل خود ندارند و با سانسور و تهدیدهای مختلف فعالیت موثر آنها محدود می‌شود.
هاشمی توضیح می دهد: بنابراین تصمیم گرفتیم از این خبرنگاران با دیدگاه‌ها و فرهنگ‌های متنوع دعوت کنیم تا در همایش با همتایان خود در رسانه های جمهوری اسلامی ایران ملاقات و تبادل نظر کنند تا امکان پوشش خبری هرچه بیشتر و درست از مهمترین و فراگیرترین مسایل مردم دنیا و رفع آنها فراهم شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]