- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تصاویر: رونمایی از فرش یادبود جام ملت های آسیا در تبریز

آذرقلم: مراسم رونمایی از فرش یاد بود جام ملتهای آسیا توسط شهرداری منطقه دو برگزار شد.
به گزارش آذرقلم، “فرش یادبود جام ملتهای آسیا” که توسط استاد حسین کاظمی حامد طراحی شده روز شنبه هشتم دی ماه در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه دو با حضور مسئولان و مدیران ارشد شهرداری رونمایی شد.
طرح این فرش به گونه ای است که گروه بندی ۲۴ تیم شرکت کننده در جام ملت های آسیا بر روی آن نقش بسته است. لوگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، «یوپا» نماد عروسکی فوتبال ایران و جام قهرمانی مسابقات جام ملت های آسیا نیز از دیگر طرح هایی هستند که بر روی فرش بافته شده قابل مشاهده هستند.
فرش یاد بود جام ملتهای آسیا 17 دی ماه به موزه کنفدراسیون فوتبال آسیا اهدا خواهد شد.
هم چنین این بافنده تبریزی قالی کارلوس کی روش را هم بافته است که قرار است بعد از جام ملت ها یا پس از بازگشت تیم ملی به ایران، به پاس زحماتی که طی هشت سال حضور در تیم ملی کشیده به او اهداء شود.
در پایان این مراسم توسط شهرداری منطقه دو از اکیپ بافندگان این فرش تقدیر به عمل آمد.

استاد کاظمی: معرفی فرش تبریز در جهان یکی از آرزوهای من بود

بافنده فرش جام ملتهای آسیا در تبریز گفت: معرفی فرش تبریز در جهان یکی از دیرینه ترین آرزوهای من بوده است که خوشبختانه به این آرزو دست یافتم.

استاد حسن کاظمی حامد در مراسم رونمایی از فرش جام ملتهای آسیا تاکید کرد: تبریز خاستگاه فرش دستباف در جهان است و اگر در دنیا نام “فرش تبریز” را به زبان بیاوریم بدون شک بسیاری از مردم شناختی هر چند جزیی از این هنر دارند.

وی ضمن قدردانی از اکیپ بافنده ی فرش جام ملتهای آسیا اظهار داشت: این فرش طی 45 روز بصورت شبانه روزی و بدون وقفه بافته شده تا در زمان مقرر به موزه کنفدراسیون آسیا اهدا شود.

این هنرمند ضمن تشکر ازشهرداری منطقه دو گفت: بسیار سپاسگذارم که این فرصت را به اکیپ ما دادند تا بتوانیم در وطن خودمان نیز این هنر را به نمایش در آوریم.