- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

روند افزایشی کرونا در آذربایجان‌شرقی: ۱۲ فوتی و ۲۸۰ بستری در یک روز

[vc_row][vc_column][vc_column_text]به گزارش آذرقلم، محمدحسین صومی در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: تاکنون ۳۱ هزار و ۵۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده و ۴.۵ درصد از این تعداد بر اثر این ویروس جان باخته‌اند.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری و ۱۲ نفر هم فوت شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، متذکر شد: هم اکنون ۱۰۵ نفر نیز به کمک دستگاه‌های ونتیلاتور(تهویه مکانیکی) نفس می کشند.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی است، تصریح کرد: شهرستان‌های ورزقان، هوراند و اسکو در وضعیت سفید و شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان‌آباد در وضعیت زرد، شهرستان‌های هشترود، هریس، بناب، اهر، چاراویماق و تبریز در وضعیت نارنجی قرار دارند که با اندکی تغییرات آماری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.
دکتر صومی در مورد بازگشایی مدارس و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس هم یادآور شد: مدیران مدارس و دانش‌آموزان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دانش‌آموزان باید شیوه‌های بهداشتی کرونایی را آموزش ببینند.

ابتلای کودک ۷ ساله و نوجوان ۱۳ ساله به کرونا در شهرستان سراب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای کودک هفت ساله و نوجوان ۱۳ ساله‌ی سرابی به کرونا و بستری شدنشان در تبریز خبر داد.
وی گفت: طی تحقیقی که بر روی ۲۰۰ نفر از بستری های بیمارستان‌های استان انجام داده‌ایم، بیش از ۷۰ درصد بیماران همه چیز را در مورد این بیماری می‌دانستند، اما فاصله گذاری اجتماعی یا استفاده از ماسک را در برخی موارد رعایت نکرده و به عنوان مثال در پارک نشسته و ماسکشان را درآورده و با هم گفت‌وگو کرده و یا با یکدیگر غذا خورده‌اند.
صومی متذکر شد: هیچ داروی پیشگیری کننده اعم از داروهای سنتی و صنعتی برای کرونا موثر نبوده و اگر کسی ادعا می‌کند، از نظر علمی اثبات شده نیست. امیدواریم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و استفاده از ماسک باعث شود طی روزهای آتی وضعیت استان بهتر از وضع موجود باشد.
وی با بیان اینکه هر تجمعی باعث انتشار ویروس می‌شود و با ارائه‌ی توصیه‌هایی به مدیران معلمان و دانش آموزان، گفت: محیط مدرسه نباید آلوده کننده باشد و دانش‌آموزان، مدیران و معلمان هم باید توصیه‌ها را رعایت کنند، چرا که کودکان می‌توانند ناقل باشند و تعداد زیادی را آلوده کنند. ۴۶ درصد بیماران بستری از یکی از افراد خانواده‌شان به بیماری مبتلا شده بودند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]