- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

روغن سوزی تراکتورسازی در لیگ هجدهم!

یادداشت ورزشی: فرزاد گل کیش
آذرقلم: اولین تجربه آقای زنوزی و نبود زمان کافی برای بستن تیمی قدرتمند از جانب وی یکی از دلایل کسب نتایج ضعیف در این فصل بود و اما یادمان باشد اول فصل تیم در چه حدی بود و هیچ کس امید چندانی به بقاء تراکتور در سطح اول لیگ نداشت همه منتظر سقوط این تیم به دسته های پایین تر لیگ بودیم بنابراین باید از آقای زنوزی ممنون باشیم که حامی تیم محبوب تراکتور شدند.
به هر حال آقای زنوزی اولا به دلیل اینکه دیر تیم را تحویل گرفتند و دوما تجربه مدیریتی در سطح باشگاه پرطرفدار تراکتور را نداشتند به هر صورت اشکالاتی در طول فصل بوجود آمد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.
تراکتور با مربیان پابه سن گذاشته هم چون لیکنز و توشاک و تونی راه به جایی نخواهد برد و مربی ایرانی مثل علی دایی که ذاتا یک پرسپولیسی است و بعضی جاها علیه هواداران تراکتور حرف زده اند باعث میشود که در طول فصل هواداران با آقای دایی به مشکل بربخورند . خطیبی که در حد تیم تراکتور نیست و برای اینکه تیم تراکتور از حاشیه به دور باشد باید قید مربیانی همچون دایی و خطیبی را زد.
بهترین گزینه یک مربی با دانش با رزومه قهرمانی های متعدد و میانسال خارجی و با دیسیپلین و باهوش در حد کلوپ یا برانکو ایوانکویچ و … است که اولا به قهرمانی عادت کرده باشد و هم چنین با دانش روز و با دیسیپلین بوده و قراداد 5 ساله ببندند و دنبال نتیجه گرایی کوتاه مدت هم نباشند و برای اینکه این مربی از شرایط کاری ایران خبر ندارند یک مربی ممتاز و باشخصیت ایرانی هم چون فرکی و منصور ابراهیم زاده و حتی خود مسعود شجاعی …. دستیار ایشان باشد تا تیم در اوایل فصل و خرید بازیکن به مشکل بر نخورد.
2)بازیکنی که تیم تراکتور خرید خواهد کرد تعلق خاطر به استقلال و پرسپولیس نداشته باشد و یا قبلا سابقه بازی در این دو تیم رو نداشته باشد چون هواداران متعصب ما تحمل چنین بازیکن هایی را ندارند
3)یک مدیرعامل خوب و با دانش و آشنا به مسایل حقوقی و فوتبال که تعلق به دو تیم قرمز و آبی پایتخت نداشته باشد را
به این سمت منصوب و در این سمت نیز ثبات داشته باشیم و هر لحظه دنبال تعویض مدیرعامل نباشیم.
4)به غیر از سوگیتا بازیکن های خارجی ما کیفیت لازم را نداشتند
هری فورستر اروین و استوکس و کنستانت به درد تراکتور نخوردند و متاسفانه در این زمینه فرصت سوزی کردیم در صورتی که اگر بازیکن های خارجی ما از نظر فنی قابل قبول و بدور از حاشیه بودند عاقبت تراکتور در انتهای فصل اینگونه و این رده نمی شد.
4) دنبال جذب بازیکن های مسن ایرانی مثل مسعود شجاعی و … رفتیم که در تیم ملی نیز لحظه ای بازی نکردند چرا که بازی این بازیکن ها تمام شده بود. ما رفتیم دنبال این بازیکن ها که هیچ مثمر ثمر نبودند و به لیکنز نیز در دور کردن حاشیه ها کمکی نکردند و انرژی برایشان باقی نماند و یکی از دلایل افت تراکتور غیر از بحث حاشیه های فروزان  از نظر بدنی بازیکن های ما افت کردند و متاسفانه مربی یا تشخیص نمی داد که اینها خسته شدند و یا می ترسید که تعویض کند و جایگاهش را مثل توشاک از دست بدهد…وگرنه با بازی دادن به جوانترها بهتر می جنگیدیم و شاید مقام مان هم از رده پنجمی بهتر بود.
تراکتور در قدم اول کیانی کاپیتان تیم و ایرانپوریان را به تراکتور برگرداند چون اولا کیفیت فنی این بازیکن ها بالاست و در ثانی ستون تیم هستند. در مرحله بعدی بازیکن های با استعداد و جوان نیز در لابلای بازیکن های با تجربه میتواند کمک حال تراکتورسازی باشند. خرید رشید مظاهری در کنار اخباری می تواند دروازه تراکتور رو بیمه کند.
5)جناب آقای زنوزی عزیز مثل سایر مالکین تیم های باشگاهی و مطرح اروپا تیم تراکتور  را  مدیریت کنند و از آنها الگو برداری کنن و خودشان نیز مستقیما وارد حاشیه نکنن و اختیار تام به مدیر عامل بدن و حمایت همه جانبه از سرمربی جدید بنمایند تا ایشان بدون ترس از دست دادن نیمکت برای آینده تراکتور تلاش کنن.
امیدواریم روزی تراکتور را قهرمان ایران و آسیا ببینیم.
انشالله