- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

روحانی به آذربایجان‌شرقی می آید/ جزئیات سفر رئیس جمهور به ورزقان و هریس

رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی سفر می کندآذرقلم: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش آذرقلم، محمد وحدتی اظهار کرد: به احتمال زیاد رئیس جمهور در دهم مرداد ماه سفر یک روزه به استان آذربایجان‌شرقی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق برنامه رئیس جمهور فقط در یک شهرستان ورزقان برای سد «حاجیلار» یا شهرستان «هریس» برای افتتاح فاز یک نیروگاه «هریس» حضور خواهد داشت، توضیح داد: مابقی پروژه‌ها در تبریز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بیان کرد: قطار میانه به بستان‌آباد نیاز به تکمیل دارد و باید چند هماهنگی، تست و مسافربری انجام گیرد تا سپس مورد بهره‌برداری قرار گیرد، چراکه تاکید ریاست جمهوری نیز براساس بهره‌برداری پروژه‌های افتتاح شده در همان زمان است، از این‌رو این پروژه در روزهای آتی مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: احتمالا ریاست جمهوری در سفر یک روزه خود در شورای اداری و یا نمایشگاه فرش تبریز حضور داشته و چندین پروژه کلان  را  از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌کند.

جزئیات سفر روحانی به تبریز/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و سد حاجیلار ورزقان

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز و خطه آذربایجان، پنج‌شنبه هفته جاری، میزبان روحانی، رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت خواهد بود.

جزئیات سفر روحانی به تبریز/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و سد حاجیلار ورزقان

در همین رابطه، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان شرقی در روز پنج‌شنبه هفته جاری، میزبان رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت خواهد بود، اظهار داشت: در این سفر که عمدتا برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مربوط به  آب‌های مرزی انجام می‌شود، 3 پروژه مهم سد حاجیلارچای در شهرستان ورزقان با سرمایه‌گذاری 156 میلیارد تومان، بهره‌برداری از آب‌های ارس با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومان و شبکه آبیاری سد خداآفرین با سرمایه‌گذاری بیش از 300میلیارد تومان، افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه نیرو علاوه بر این سه پروژه، فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس با ظرفیت 300 مگاوات و ظرفیت اسمی 500 مگاوات افتتاح می‌شود. در این پروژه، 210 میلیارد تومان به صورت ریالی و 240 میلیون یورو نیز به صورت ارزی، سرمایه‌گذاری شده است که در بخش نیرو و در مجموع، بیش از 5 هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم.
پورمحمدی ادامه داد: در حوزه عمرانی استان نیز 370 پروژه آماده افتتاح و قابل بهره‌برداری در استان وجود دارد که برای این پروژه‌ها نیز بیش از یک‌هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن، هشت پروژه پالایشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری نیز مجموعا 140 پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار و 500 میلیارد تومانی وجود دارد که امیدواریم بخش عمده این پروژه‌ها در سفر آتی روحانی به استان افتتاح شود.
پورمحمدی افزود: در مجموع، 8 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و 240 میلیون یور سرمایه‌گذاری ارزی در قالب 521 پروژه، قابل افتتاح و بهره‌برداری می‌باشند که بخشی از آنها به دست رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: سفر ریاست جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت به استان، فرصت مغتنمی است که مشکلات استان را با هیئت در میان گذاشته و از نقطه‌نظرات، مساعدت‌ها و راهنمایی‌های این عزیزان برای اعتلای هرچه بیشتر استان استفاده کنیم.