- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پایان کار شهردار : رنجبر برکنار شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: شهردار تبریز با رای اعضای شورای اسلامی این شهر استیضاح و از سمت خود برکنار شد. شورای ششم در ادامه، مهدی یوسفی را به عنوان سرپرست شهرداری تبریز انتخاب کردند.
به گزارش آذرقلم، عباس رنجبر که هشتم شهریور امسال که با هفت رای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان پنجاه و هفتمین شهردار تبریز انتخاب شده بود امروز با رای شورای شهر تبریز استیضاح و برکنار شد.
استیضاح شهردار تبریز ۲۴ بهمن امسال با امضای ۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اعلام وصول شد.
دلایل استیضاح شهردار تبریز به شرح ذیل ذکر شده است:
۱- عدم ارائه برنامه جامع راهبردی در حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار شهری
۲- عملکرد عمرانی بسیار ضغیف به‌طوری که اکثر پروژه‌های مصوب بودجه راکد و متوقف بوده و هیچ تحرکی در پروژه‌های عمرانی مشاهده نمی‌شود.
۳- افزایش نارضایتی عمومی در ارتباط با خدمات شهری و محله‌ای مانند روشنایی، آسفالت اساسی و لکه‌گیری معابر و همچنین ترافیک شهری ناشی از پروژه‌های ناتمام
۴- تعطیلی برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی و تحقق کمتر از ده در صدی بودجه مصوب فرهنگی اجتماعی
۵- افت عملکردی و کاهش انگیزه خدمتی کارکنان شهرداری تبریز به دلیل عزل و نصب‌های گسترده و نامناسب مدیریتینمایش تکی محتوا - مدیریت حمل و نقل بار
۶- شورامحور نبودن شهردار محترم، خودمحوری و یکجانبه‌گرایی در مدیریت شهری

انتخاب شهردار حداقل با ۷ نفر انجام می‌شود و برکناری شهردار به دوسوم آرا نیاز دارد، این امر نشان می‌دهد که برکناری شهردار به اکثریت قاطع آرا نیاز دارد.

مهدی یوسفی سرپرست شهرداری شد

مهدی یوسفی که در دوران شهین باهر به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک خدمت می کرد با 8 رای از 13 رای شورای شهر تبریز به عنوان سرپرست شهرداری تبریز انتخاب شد.

تا تائید روند استیضاح شهردار، از سوی فرمانداری و هیئت تطبیق عباس رنجبر به عنوان شهردار تبریز باقی خواهد ماند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]