- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

رزمایش سپاه در مرز ارس: تجلی اقتدار نیروی زمینی ایران

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران به محل برگزاری رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی ارس اعزام شدند.
به گزارش آذرقلم، در ادامه برگزاری این رزمایش صبح روز سه‌شنبه 26 مهر بخش دیگری از یگان‌های نیروی زمینی سپاه به منطقه برگزاری رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی ارس اعزام شدند.
انواع تانک‌ها، توپ‌ها، خودروهای زرهی، یگان‌های موشکی، خودروهای پشتیبانی و سایر تجهیزات جزو ستون‌های اعزامی به منطقه رزمایش هستند.

 

 همچنین در ادامه پل‌های شناور به منطقه عمومی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی ارس اعزام شدند.

در دومین روز برگزاری رزمایش، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از منطقه رزمایش و ستون های رزمی اعزامی به منطقه عمومی ارس جهت اجرای رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه به صورت هوایی بازدید کرد.

در این رزمایش آخرین تجهیزات پشرفته، به روز و مدرن نیروی زمینی سپاه به نمایش درآمد.

گفتنی است این رزمایش با محوریت قرارگاه عاشورا نیروی زمینی سپاه و در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی و به مدت سه روز انجام می‌شود و قرار است در این رزمایش برای نخستین بار عملیات نصب پل شناور بر روی رودخانه ارس جهت تردد ادوات و تجهیزات نظامی انجام شود.
عملیات‌هایی از قبیل هِلی‌بُرن، چتربازی، تاخت شبانه، رزمی بالگردها، پهپادهای رزمی و انتحاری، کنترل جاده‌های مواصلاتی، تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی جزو سایر برنامه‌های رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه در رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه است.
به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی و همچنین تحکیم امنیت پایدار است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکید کرده است: برای دشمنان این پیام را دارد که نیروی زمینی سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح آماده دفاع از مرزهای کشور بوده و هرگونه تهدید را قاطعانه پاسخ می‌دهد.
یکی از نکات رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در استان‌های آذربایجان شرقی و‌ اردبیل، اجرای سناریوهای ترکیبیِ دفاعی و امنیتی برای اولین بار در رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه است.

سردار پاکپور:‌ در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود، گفت: فردا یگان‌های زرهی، نیروی مخصوص، بالگردها و پهپادها رزمی وارد عمل خواهند شد.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی و همچنین تحکیم امنیت پایدار بوده و برای دشمنان آن است که نیروی زمینی سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح آماده دفاع از مرزهای کشور بوده و هرگونه تهدید را قاطعانه پاسخ می‌دهد.

یکی از نکات رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در استان‌های آذربایجان شرقی و‌ اردبیل، اجرای سناریوهای ترکیبیِ دفاعی و امنیتی برای اولین بار در رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه است.

سردار پاکپور:‌ در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بودسردار پاکپور:‌ در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود
سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره مراحل دومین روز از این رزمایش اظهار کرد: ما امروز برنامه ستون‌کشی و استقرار نیروهای خودمان را در منطقه رزمایش داریم که این بخش از ساعت ۶ صبح آغاز شده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.
وی افزود: عملیات‌های پیش‌بینی شده برای روز سوم نیز طبق برنامه از صبح فردا (چهارشنبه 27 مهر) انجام می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به این رزمایش،‌ مبنی بر اینکه رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در چه روزی به اوج خود خواهد رسید، بیان کرد: هر روز این رزمایش اوج آن است. دیروز که تجمع نیروها و تجهیزات را شاهد بودیم یک اوج بود و امروز هم که شاهد اعزام تجهیزات و ستون‌کشی به منطقه رزمایش هستیم.
وی ادامه داد: ستون‌کشی یکی از مراحل بسیار سخت رزمایش است،. ‌چرا که تجهیزات باید با یک نظم خاصی از محورها و جاده‌ها عبور کنند که ملاحظات خاص خود را دارد و تا عصر امروز نیز به لطف خدا به سلامتی انجام خواهد شد.
سردار پاکپور با بیان اینکه در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود، گفت: فردا یگان های زرهی، نیروی مخصوص، بالگردها و پهپادها رزمی وارد عمل خواهند شد.

رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه ارس آغاز شد/ اجرای سناریوهای ترکیبیِ دفاعی و امنیتی برای نخستین بار

فیلم| اعزام یگان‌های نیروی زمینی سپاه به منطقه برگزاری رزمایش در منطقه عمومی ارس[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]