- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

راه آهن بستان‌آباد _ ائل‌گلی سال آینده به بهره برداری می رسد/ اعتبار 450 میلیاردی راه آهن را تامین می کنیم

آذرقلم: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا کنون و طی 18 سال اجرای پروژه برای راه‌آهن میانه_ تبریز یک‌هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده و از این مسیر230 کیلومتری 180 کیلومتر در دست اجراست.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، داوود بهبودی در حاشیه سفر نوبخت به تبریز اظهار کرد: آقای نوبخت برای ارزیابی میزان و وضعیت پیشرفت راه‌‌آهن میانه – تبریز به استان سفر کرده است.

وی با بیان اینکه زیرسازی حدود 140 کیلومتر از مسیر میانه تا بستان‌آباد تمام شده و آماده ریل‌گذاری است، افزود: زیرسازی این مسیر تا بستان‌آباد به میزان 99 درصد و ریل‌گذاری آن نیز به میزان 70 درصد پیشرفت دارد که امید است، تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

بهبودی اذعان داشت: محور بستان‌آباد تا ائل‌گلی 65 درصد پیشرفت داشته و با تأمین اعتبار 450 میلیاردی تا سال آینده افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه:
اعتبار 450 میلیاردی راه آهن میانه – تبریز برای رسیدن به ائل گلی را تامین می کنیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبار 450 میلیارد تومانی مورد نیاز راه آهن میانه تبریز برای رسیدن به ائل گلی را تامین می‌کنیم.

محمدباقر نوبخت در بدو ورود به تبریز اظهار کرد: در قانون بودجه امسال 120 میلیارد تومان برای راه آهن میانه- تبریز لحاظ شده 200 میلیارد تومان نیز در سفر رئیس جمهور ابلاغ شده است که تلاش می کنیم به موقع تخصیص یابد.

لازم به ذکر است به گفته استاندار آذربایجان شرقی راه آهن میانه_ بستان آباد برای رسیدن به تبریز به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مجید خدابخش افزود: پروژه راه آهن میانه- تبریز تا بستان‌آباد 99 درصد پیشرفت دارد و از بستان‌آباد تا ائل‌گلی حدود 63 درصد پیشرفت دارد.

وی تصریح کرد: پایه‌های پل آماده و برای خرید ورق سقف پایه حدود 80 میلیارد تومان نقدینگی لازم داریم که پیگیر تخصیص این رقم هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در مسیر راه‌آهن میانه- تبریز دو پل بزرگ وجود دارد یکی از باسمنج به ائل‌گلی به طول یک کیلومتر و یکی پل دیگر در مسیر شبلی بعد از تونل وجود دارد که اگر ورق‌های این پل خریداری شود پیشرفت پروژه به سرعت به 85 درصد می‌رسد.

خدابخش ادامه داد: امسال 120 میلیارد تومان بودجه برای پروژه لحاظ شده و پیمانکاران دو شیفته کار می‌کنند.

مسیر خط آهن تبریز ـ میانه که به طول 183 کیلومتر، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است، در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می‌دهد. این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.