- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

رئیس‌ جمهور باز هم تبریز را ستود: شهر بدون گدا، شهر تمیز و شهر بدون معتاد متجاهر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چرا تبریز مورد توجه رئیس‌ جمهور قرار گرفت؟

آذرقلم: تبریز، بدون شک یکی از تاثیرگذارترین شهرها در تاریخ و تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران بوده و هست، شهری که عنوان “اولین‌ها” را یدک کشیده و تبدیل به شهری مثال زدنی شده است.

از تبریز علاوه بر شهر تاثیرگذار به عنوان شهر بدون گدا، شهر بدون معتاد متجاهر و شهر تمیز نیز یاد می‌شود، ویژگی‌هایی که هر مسافری تبریز را با برشماری آن‌ها توصیف می‌کند.

به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، این بار نیز رییس جمهور از تبریز به عنوان شهر بدون متکدی یاد کرد. مطالب زیر بخشی از اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه در دیدار خیرین، سازمانهای مردم نهاد و فعالان مبارزه با کرونا، است:

“یکسری معضلات است که به نظر من در ظاهر جامعه ما نباید نمود داشته باشد این وظیفه دولت‌ها است یعنی سر چهارراه می‌رویم یک بچه‌ای است که به عنوان تکدی آنجا ایستاده ۲ نفره الی ۶ نفره و یا به صورت باند هستند و اینها رئیس و تشکیلات برای خودشان دارند این کار دولت است باید با آن مبارزه کند و نباید بگذارد. ممکن است این بچه نیازمند باشد و روی نیازمندی در یک جمعی رفته که او اینها را هدایت می‌کند و یک باند شدند یا نه به هر حال سر خیابان آمده است و مقابله با این شدنی است.

تبریز این چنین ادعایی دارد من هم در تبریز هر چه رفتم ندیدم که تکدی در تبریز دیده شود. هم خودشان می‌گویند نیست و هم وقتی از مسئولین می‌پرسیم می‌گویند نیست. خود من هر وقت در تبریز رفتم دقت کردم، یعنی در خیابان‌ها که می‌رفتم کاملاً حواسم بود که این درست است؟

یکی نظافت این شهر است یکی نبودن متکدیان است این خیلی افتخار است. این افتخاری برای یک شهر است که خودش را از تکدی و از آلودگی مبرا کرده است. باز هم شنیدم در آنجا معتاد متجاهر هم نیست و این هم خیلی مهم است. در جامعه‌ای ممکن است کسی معتاد باشد ولی متجاهراش خیلی مهم است که در وسط خیابان نباشد و نمود نداشته باشد، دم پارک نباشد و آنها یک جایی برده شوند البته راه اصلی‌اش این است که نگذاریم و اگر مبتلا شد این است که نجات‌اش بدهیم و نگذاریم به خیابان بیاید.

اگر شهری مثل تبریز چنین قدرتی دارد، چرا کشور قدرت ندارد؟ چرا تهران قدرت ندارد؟ تهرانی که آقای دکتر رحمانی فضلی می‌داند روی این مسأله حساس هستم و مرتب دنبال می‌کنم. نه از حالا از قدیم حساس بودم و همیشه به مسئولین می‌گفتم که نگذاریم در خیابان های تهران متکدی باشد. هر وقت هم به آنها می‌گوییم می‌گویند اینها یک سازمان، باند و گروه هستند، اینها را می چینند و جمع می‌کنند. هر چه که هست و اصلاً به ماهیتش کار ندارم، نباید بگذاریم این وضعیت تحقق پیدا کند.”

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]