- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دکتر محمد عباس زاده؛ جامعه شناس و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی:

آذرقلم: جامعه فعلی ایرانی به یک آنژیوگرافی اجتماعی، فوری و کامل نیاز دارد تا با تشخیص دقیق بیماری و گرفتگی و انسداد عروق حیاتی پیکره اجتماعی، درمان و راهکاری عملی برای ترمیم بافت های آسیب دیده به دست متخصصین علوم اجتماعی و جامعه شناسی برای اجرا به سیاستمداران و حکمرانان ارائه شود!
به گزارش آذرقلم، دکتر محمد عباس زاده، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، با بیان اینکه در صورت انجام این آسیب شناسی علمی و حساب شده، حیات اجتماعی جان تازه ای به خود خواهد گرفت تصریح کرد: با انتخاب درست در هر مرحله می توان به سلامت جامعه و اصلاح روند مدیریت و حیات یک کشور امیدوار بود در غیر این صورت تصلب شرائین پیکره اجتماعی، منجر به سکته تدریجی و فوت خواهد شد.
دکترمحمد عباس زاده تصریح کرد: امید در گرو انتخاب درست نسل جوان، نیازمند تحقق فردایی بهتر است؛ سرنوشت هیج ملتی بدون خواست خودشان، به سمت بهبودی نخواهد رفت، وقت آن رسیده است که نسل انتخابگر، به فکر شایسته ها بوده و در شهر اولین ها به جامعه شناسان متخصص و پاسخگو اعتماد کنند.
این استاد جامعه شناسی در خاتمه در پاسخ به سوال یکی از معلولان در مورد بی توجهی سیستم های دولتی و اداری به کار و رفاه و اشتغال معلولان اظهار داشت: نهادهایی چون مدرسه و بیمارستان مواظب باشند: نگاه غیر انسانی به معلولیت بهانه ای برای حذف اجتماعی معلولان است.؛ انگ زنی به معلولان می تواند هویت آنان را در هم شکسته و آنها را به انسانهای درجه دو تقلیل دهد. وقت آن رسیده است، پیش داوریها و تفکرات قالبی در ارتباط با معلولان را به عنوان نیمه دیگر سپهر اجتماعی، کنار بگذاریم.