- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دود کباب به جای طعم گوشت ؛سهم هر ایرانی از 12 به شش کیلو رسید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: عده زیادی در چند دهک پایین‌تر جامعه که عمدتا کارگرها، کارمندها و بازنشستگان هستند چند سالی است توان خرید گوشت قرمز را از دست داده‌اند.
به گزارش آذرقلم به نقل از عصر ایران، بسیاری از غذاهای ایرانی که پایه گوشتی دارند، حالا برای عده زیادی از مردم به یک حسرت تبدیل شده است.
سهم هر ایرانی از مصرف گوشت قرمز هر سال 12 کیلوگرم بود که در دو سال گذشته به هشت و حالا به شش کیلوگرم رسیده است و این یعنی ایرانی‌ها 50 درصد کمتر از قبل گوشت قرمز می‌خورند. آمارهایی که در سال 99 توسط بعضی مسوولان ارائه شد نشان داد که 25 میلیون ایرانی توان خرید گوشت قرمز را ندارند.
همه اینها در حالی است که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان گوشت می‌گویند امسال کشتار بیشتر از قبل هم بوده است و حالا حتی کار به جایی رسیده است که دام‌های آبستن هم به کشتارگاه فرستاده می‌شوند، درواقع گوشت به میزان کافی در بازار وجود دارد، با این حال قیمت آن بالا است و تقاضای چندانی برای خرید آن دیده نمی‌شود.
قسمت دردناک ماجرا آنجا است که برای این عده نخریدن گوشت فقط مساوی با حسرت کباب خوردن نیست و برایشان خطرات جسمی به دنبال دارد.
دولت نیز برای رفع رکود و تورم موجود در بازار گوشت نتواسته است کار مفیدی انجام بدهد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]