- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا در تبریز برگزار می شود

آذرقلم: دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از ۲۸ مرداد تا ۸ شهریور ماه امسال در تبریز برگزار می شود.

به گزارش آذرقلم، این اجلاس به میزبانی تبریز و به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و همکاری نهادهای بین‌المللی به مدت دوازده روز در دانشگاه رشدیه تبریز برگزار می شود.

نخستین جلسه هماهنگی گروه اجرایی این اجلاس در موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی رشدیه که میزبان کارگاه تخصصی اساتید و دانشجویان بیش از ۱۱ کشور حوزه اوراسیا خواهد بود با حضور مهندس سهرابی دبیر اجرایی به همراه اعضاء اصلی و دکتر صحت خواه رییس دانشگاه رشدیهف اعضای شورای سیاستگذاری و مدیران این موسسه امروز برگزار شد.
دکتر صحت خواه با اشاره به زیر ساخت های مناسب موسسه برای برگزاری کارگاه تخصصی اظهار کرد: موسسه رشدیه با داشتن فضای آموزشی بیش از پنچ هزار متر مربع، سالن اجتماعات با ظرفیت ۱۵۰ نفر آمادگی کامل جهت برگزاری مطلوب مراسم را داراست .
در ادامه جلسه مهندس سهرابی دبیر اجرایی اجلاس ضمن اشاره به اهمیت این اجلاس که فرصتی مناسب برای شناساندن تبریز و استفاده از تجارب موفق و علمی جهانی در توسعه کلان شهر تبریز است گفت: در این دوره بیش از ۵۰ نفر از اساتید دانشگاه و دانشجویان از کشورهای مختلف همچون ازبکستان، استرالیا، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، فرانسه، فنلاند و گرجستان حضور خواهند داشت.