- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دست نگه دارید، تقوی فعلا بهترین گزینه است!

یادداشت ورزشی: نادر

آذرقلم: خوشبختانه تحولات و حاشیه های اخیر نه فقط روند رو به رشد تراکتور را کُند نکرده بلکه شتاب فزون تری گرفته است. وقتی ۵۰ هزار نفر به استادیوم آمده و از یک برد پرگل لذت می برند حاکی از رضایت هوادار است.

تقوی به عنوان یه مربی جوان و با انگیزه حداقل در همین دو هفته نشان داده که توانایی جمع کردن تیم و مدیریت بازیکنان بزرگ را دارد. شاید هم به قول خودش تیم نیاز به مربی ندارد! این نکته را هم نباید فراموش کرد که تراکتور هنوز به آمادگی و هماهنگی کامل نرسیده بازیکنان ملی پوش هنوز در فرم مطلوب نیستند و فشار بدنسازی پیش فصل هنوز روی بازیکنان سنگینی می کند و….

به هر حال برخلاف بازی با پدیده که تدابیر مناسبی اتخاذ نشد، در بازی دیروز تقوی سیستم بازی را بر تفکرات توشاک استوار کرد و بیشتر سعی کرد نقاط ضعف دفاع را پوشش دهد، به بازیکنان انگیزه داده و همینطور بازیکنان بزرگ تیم را مدیریت کند. گرچه تصمیم اصلی برعهده مدیریت باشگاه است که مربی خارجی بیاورد، اما حمایت هواداران هم میتواند به مدیریت جهت داده و با قاطعیت تصمیم گرفته شود.

هر مربی خارجی برای تطبیق با شرایط غیرنرمال و عجیب و غریب فوتبال ما نیازمند زمان است. هرچقدر هم بزرگ و با تجربه باشد اگر سابقه مربیگری در ایران نداشته باشد لنگ خواهد زد. او بازهم چند هفته ای نیازمند آزمون و خطا خواهد بود. و ما در این شرایط فرصت آزمون و خطا نداریم. البته اگر مربی خارجی را فقط به خاطر اسمش می خواهیم بیاوریم و مسئولیت فنی به عهده آقای تقوی باشد حرف دیگری است اما معمولا مربی تیمی را که نتیجه نمی گیرد تعویض می کنند نه کسی که نتیجه می گیرد! سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند.

وقتی تیم خوب و تهاجمی بازی می کند و نتیجه می گیرد، هوادار راضی است و مربی با تیم و شرایط سازگار شده بهتر است اجازه داده شود کارش را ادامه بدهد. به این مربی جوان و نام آشنا فرصت بدهیم. با تغییرات غیرلازم تیم را وارد حاشیه نکنیم.

و یک مطلب دیگه اینکه در باد پیروزی ها نخوابیم. بازی دیروز تمام شد. رقبای اصلی ما سپاهان و پرسپولیس هستند که مربیان باهوشی دارند و ما در خط دفاع نیازمند یه مدافع یارکوب سرزن هستیم که در مقابل بازیکنانی مثل استنلی کیروش کم نیاورد. به امید تداوم موفقیت ها و پیروزیهای بیشتر.