- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دست رو شده تراکتور برای حریفان!

یادداشت ورزشی: سعید گلچین

آذرقلم: تراکتور چند بازی است که خوب نتیجه نمی گیرد. برای اینکه خوب مدیریت نمی کند و  خوب بازی نمی کند!

به گزارش آذرقلم، بدون تعارف و بی هیچ تعصبی باید بازی های اخیر تراکتور را تحلیل کرد. انرژی و توان بازیکنان به ویژه همه آن ستاره های مشهور بعد از دقیقه 70 به تحلیل می رود. اعصاب آنها به هم می ریزد و در حالی که خود آنها باید ستون آرامش و محور تاکتیک های لازم باشند خود به عامل اصلی ناکامی تبدیل می شوند.

فارغ از همه ناداوری ها و تبانی ها و حاشیه سازی هایی که در پیرامون دیدارهای این تیم محبوب از آنها نام برده می شود واقعیت تلخ این است که این تیم محبوب و پرستاره حتی با وجود همه نامردی ها و ناانصافی ها و اجحاف ها می توانست بخش مهمی از تبعات و اثرات این حاشیه ها را خنثی بکند آن هم با وجود همه آن بازیکنان ستاره! در بازی با صنعت با هزاران سلام و صلوات توانستند با زور از تک گل پاسداری کنند و اگر چند دقیقه دیگر بازی ادامه پیدا می کرد قطعا نتیجه بازی خانگی تراکتور هم فرق می کرد! در بازی با سپید رود رشت همه آن ستاره های داخلی و خارجی می توانستند حداقل با هماهنگی و دوندگی بیشتر  و استفاده بهتر از فرصت ها حداقل بازی را به تساوی بکشانند .

در بازی اخیر مقابل پیکان هم، زمان زیادی برای جبران تک گل خورده وجود داشت و چه بسا هواداران بیش از یک گل را انتظار می کشیدند. اما هراس لیکنز و تفکرات اشتباهش، کم کاری و بی برنامگی شجاعی و اشکان و چند بازیکن دیگر سبب شد تا همان تک حمله پیکان، پیکان غم و اندوه و درد را به قلب هواداران مشتاق و پرشور فرو کند.

برای اینکه دست تراکتور برای حریفان و رقیبان رو شده است. سرمربی تیم، یک نقشه و تاکتیک واحد را به کار می برد و حریف نیز به اتکای چند حمله برق آسا  و ضدحمله از قلب دفاع آشفته تراکتور به راحتی به گل می رسد!

موضوعی که فرکی سرمربی پیکان هم به آن اشاره می کند و می گوید: «شاید یک امتیاز از این بازی هم برای ما خوب بود با توجه به شرایطی که وجود داشت. می‌دانستیم که تراکتورسازی چگونه بازی می‌کند و از کجا حملاتش را طراحی می‌کند و همه چیزهایی که پیش بینی می‌کردیم اتفاق افتاد.»

و درادامه می گوید: می‌خواستیم در نیمه اول گل نخوریم و با توجه به جو ورزشگاه و باخت هفته قبل تراکتورسازان،این تیم در استرس است و این استرس برای ما فرصت خوبی می‌شد و شاید در یک فرصت بتوانیم نتیجه را به سود خود رقم بزنیم و این اتفاق هم افتاد! تراکتورسازی را در چهار پنج هفته زیر نظر داشتیم و تمام حرکات این تیم را آنالیز کرده بودیم. از خصوصیات فردی بازیکنان تراکتورسازی نیز آگاهی داشتیم و می‌دانستیم آنها از چه مناطقی حمله می‌کنند. با توجه به این شرایط تمام مسائل را پیش‌بینی کرده بودیم و امروز نیز کامل‌تر از دیدارهای گذشته بازی کردیم.»

یعنی تا این اندازه اوضاع روحی و تاکتیک های تیم ما برای رقیبان شناخته شده و رو شده بود اما کادر فنی ما به اینها اهمیت نداد. گاهی لازم است به جای ملامت و تحقیر رقیبان، نیم نگاهی نیز به داخل خانه انداخت و خودمان را ملامت کنیم!

ختم کلام اینکه : کج بنشینیم و راست حرف بزنیم! اگر از اجحاف و اشتباهات احتمالی داوری و حاشیه های بازی قبل بگذریم، سرمربی تراکتور  و چند بازیکن آن نیز کم تقصیر نداشتند! حالا با این اوضاع هوادار عاشق تراکتور حق دارد سکته کند. حق دارد اعتراض کند و حق دارد در یک شرایط روحی نامناسب به شجاعی اعتراض کند!