- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دریاچه ارومیه آب رفت: تبخیر ۶۸ سانتی متری آب در تابستان

آذرقلم: دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به تبخیر ۶۸ سانتی متری آب دریاچه ارومیه در تابستان امسال گفت: میزان تبخیر آب دریاچه در تابستان امسال نسبت به سال گذشته پایین بوده است.

 به گزارش آذرقلم، خلیل ساعی با بیان این‌که تبخیر، نتوانست تراز دریاچه را به زیر ۱۲۷۱ متر برساند، افزود: تراز آبی دریاچه ارومیه در ۱۹ مهرماه سال گذشته، ۱۲۷۰٫۲۵ متر بود.

وی اظهار کرد: تراز آبی دریاچه ارومیه در ۱۹ مهرماه سال جاری، به ۱۲۷۱٫۲۶ متر رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود یک متر و یک سانتی متر افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که امسال وسعت دریاچه ارومیه حدود ۱۱۰۲ کیلومتر مربع افزایش یافته است، گفت:.وسعت کنونی ۲۸۰۰ کیلومتر مربع است درحالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۶۹۸ کیلومتر مربع بود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی حجم آب دریاچه ارومیه در مهرماه سال جاری را، سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: حجم آب دریاچه در مدت زمان مشابه سال گذشته، یک میلیارد و ۱۰ میلیون مترمکعب بود که امسال نسبت به سال گذشته، دو میلیارد و ۳۱۰میلیون متر مکعب آب آن افزایش یافته است.