- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

داور ویدئویی، بلیت فروشی، امنیت ورزشگاه‌ها و فضاى دو قطبى قوتبال ایران

دیدار رییس فدراسیون فوتبال با نماینده ولى فقیه در آذربایجان‌شرقى

آذرقلم: رئیس فدراسیون فوتبال ایران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آذرقلم، مهدی تاج عصر روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: فدراسیون فوتبال به دنبال حل مشکلات لیگ برتر است و برنامه ریزی های زیادی برای سال آینده لیگ داریم.

نماینده ولى فقیه در استان آذربایجان‌شرقى در این دیدار تصریح کرد: ما حضور آقاى تاج در فوتبال کشور را یک فرصت ارزشمند مى‌دانیم با این وجود تاکید و درخواست ما بر عدالت محورى در فوتبال کشور است. همچنین معتقدیم فدراسیون فوتبال باید به دنبال توسعه فوتبال کشور و دور شدن از فضاى دو قطبى باشد. امیدواریم این اقدامات به شکلى انجام شود که علاقمندان به فوتبال در سراسر کشور از این حوزه رضایت داشته باشند و این پدیده موجب تقویت انسجام و همدلى در سطح کشور شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور خود در میادین ورزشی به ویژه ورزشگاه یادگار امام و تماشای ۲ بازی تیم تراکتورسازی تبریز گفت: هواداران نجیب این تیم و همچنین دیگر تیم های فوتبال و فوتسال استان ما چه در تبریز و چه در شهرهایی که تیم هایشان میهمان است، تنها انتظارشان رعایت عدالت و اخلاق ورزشی است و همیشه ادب و متانت بالای خودشون رو نشون داده اند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم گفت: رقابت‌های لیگ برتر باید با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای عدالت در فوتبال هستیم، گفت: البته در این بین باید به فرهنگ سازی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

تاج با بیان اینکه فوتبال طرفداران زیادی در ایران دارد، ابراز داشت: اگر سیستم‌های کمک داوری VAR در لیگ اجرا شود شاهد اشتباهات تأثیرگذار داوری نخواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه باید مشکلات زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها و مسئله بلیت فروشی الکترونیکی حل شود، گفت: باید همه مسئولان استانی و ملی برای این موضوع تلاش کنند. به عنوان نمونه فدراسیون فوتبال مسئول امنیت ورزشگاه‌ها نیست و این موضوع چند بعد دارد.

تاج در همین خصوص افزود: تا زمانی که مشکل بلیت فروشی حل نشود و تماشاگر بیش از ظرفیت استادیوم وارد ورزشگاه شود این مسائل حاشیه‌ای حل نمی‌شود، البته ناجا هم با شرایط موجود نمی‌تواند امنیت ورزشگاه را تأمین کند و باید وضعیت بلیت فروشی اصلاح شود.