- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تبریز موظف به ساماندهی مطب‌های پزشکی شدند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری شهرداری موظف به ساماندهی مطب‌های پزشکان و مراکز درمانی واقع در مرکز این کلانشهر هستند.
احمد موقری در جلسه پیگیری آخرین وضعیت پروژه شهرک سلامت و ساماندهی خدمات پزشکی تبریز، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید تدابیر و تمهیدات لازم به منظور سیاست گذاری مبنی بر تمرکززدایی مراکز درمانی و تشخیصی از هسته مرکزی شهر را انجام دهد.
وی ایجاد نظام جامع ارجاع دهی سلامت و اهمیت آن در مراقبت های بهداشتی و توزیع عادلانه مراکز درمانی در سطح شهر تبریز و ارایه عملکرد و نتیجه این اقدامات به دادگستری آذربایجان شرقی را از دیگر ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر بیان کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری با اشاره به معضل ترافیک کلانشهر تبریز به دلیل تمرکز و تجمع مطب های پزشکی و مراکز درمانی، گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ترافیک سنگین مرکز شهر و تراکم مراکز درمانی، کلینیک ها، آزمایشگا ها و مطب های پزشکی لزوم احداث شهرک های سلامت و پرهیز از تمرکز مطب پزشکان مرکز شهر ضرورت دارد.
در این نشست مقرر شد نحوه هماهنگی برای احداث شهرک سلامت و انتقال مطب ها و مراکز درمانی به نقاط از پیش تعیین شده در جلسات بعدی بررسی و موانعی که می تواند در این مسیر محدودیتی ایجاد کند، از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سازمان نظام پزشکی و شهرداری برای ارایه خدمات اولیه شناسایی و مرتفع شود.
همچنین زمان بندی استفاده از بستر و ظرفیت ایجاد شده در شهرک سلامت اعلام و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی تبریز از این بستر و ظرفیت استفاده کرده و با فراهم شدن زیرساخت های آن، مراکز درمانی و تشخیصی خود را به نقاط از پیش تعیین شده منتقل کند.
بر این اساس شهرداری تبریز موظف شد نقاطی از سطح شهر را که به عنوان کاربری درمانی تعیین و در طرح جامع تفصیلی نیز پیش بینی شده است به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی ارسال کند.
بیشتر مطب ها و ساختمان های پزشکی شهر تبریز در خیابان های مرکزی این شهر قرار دارند و از علل اصلی ترافیک در این شهر محسوب می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]