- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

داد وزیر کار از بی عدالتی بین نسلی و منطقه ای بلند شد!/ دولت بنگاه داری نمی کند

آذرقلم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نخبگان و کارآفرینان شهرستان کلیبر گفت: دولت  در کنار افراد سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعت، تولید و گردشگری است، اما این امر به منزله بنگاه داری دولت نیست.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، علی ربیعی ضمن اشاره بر حق مردم  برای برخورداری از مواهب منطقه خود اظهار داشت: برنامه ای برای طبقات و دهک های مختلف جامعه برای مقابله با تحریم ها طرح کرده ایم که ایجاد عدالت منطقه ای و پیش گیری از بی عدالتی بین نسلی از برنامه های ما برای توسعه عدالت در تمام کشور است.

وی ادامه داد: به دنبال توسعه مناطق بر اساس مزیت هایی هستیم که مردم با آن ها خو گرفته باشند و در همین راستا یک تیم متخصص برای بررسی مزیت های منطقه ای به منظور توسعه و تخصیص تسهیلات اعزام خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به سقف وام های روستایی خاطر نشان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای تسهیلات روستایی 12 هزار میلیارد تومان است که در مقابل آن 18 هزار میلیارد تومان تقاضای وام داریم.

دو مطالبه فرماندار کلیبر از وزیر کار

فرماندار کلیبر در این نشست ضمن ارائه آماری از وضعیت صنعت و تولید و کشاوری در این شهرستان دو مطالبه مهم مردم را به اطلاع وزیر کار رساند.

رسول خدابخش، پرداخت تسهیلات سرمابه گذاری در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و ورود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در طرحهای گردشگری شهرستان کلیبر را به عنوان دو مطالبه مهم شهرستان هریس اعلام کرده و افزود : شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت مشمول تسهیلات سرمایه در گردش هستند و بایستی ترتیبی اتخاذ شود تا این شهرها تسهیلات سرمایه گذاری نیز دریافت کنند.

عدالت اجتماعی باید در جامعه حاکم شود

نماینده مردم هوراند، خدافرین و کلیبر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی دولت در استان کرمان گفت:  در سفر رئیس جمهور و معاون اولش به استان کرمان شاهد اختصاص 10 هزار میلیارد سرمایه گذاری در این استان بودیم، چرا در استان ما و دیگر استانهای کشور شاهد این حجم از سرمایه گذاری نیستیم؟! بایستی عدالت اجتماعی در کشور حاکم شده و تمامی استانها از فرصت های سرمایه گذاری برابر بهره مند گردند.

قلی الله قلی زاده ادامه داد: دو سال است که پیگیر اختصاص صندوق کارآفرینی و امید در شهرستانهای هوراند و خدافرین هستیم.

وی با اشاره به خیل عظیم متقاضیان  وام های کارآفرینی و عدم  حصول نتیجه توسط آنها خاطر نشان کرد: از میان خیل عظیم درخواست کنندگان وام های کارآفرینی تنها 50، 60 نفر موفق به اخذ این تسهیلات شده اند  و مابقی اعتبار اختصاص یافته به این امر برگشت داده شده است که خواستار عودت این اعتبار به شهرستان کلیبر و شهرهای تابعه هستیم.

قلی زاده دستگیری مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران را عامل توقف پروژه تله کابین کلیبر و قلعه تاریخی بابک معرفی کرد.
حجت الاسلام سیدحسن موسوی امام جمعه کلیبر نیز در این جلسه  ضمن اشاره بر تمرکز زدایی و عدم تجمیع کارخانجات در پایتخت گفت: بیکاری جوانان این منطقه را تهدید می کند، خواستار حمایت دولت از طرح های منطقه و اجرای برنامه های اشتغال زایی شد