- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

خیز بلند تراکتور به سوی سکوهای قهرمانی در آسیا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت ورزشی: عرفان حاج‌بابایی
آذرقلم: برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در حالی مشخص شد که تیم تراکتور بدون شکست توانست جواز حضور در مرحله حذفی را پیدا کند.
به گزارش آذرقلم: ۱۵ روز پر از هیجان و اضطراب و دلشوره برای فوتبال دوستان ایرانی، درنهایت با لذت و رضایت به پایان رسید و سه نماینده فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور توانستند از هزارتویی که AFC برای صعود به دور بعدی بازی ها طراحی کرده بود عبور کنند و بتوانند جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. در نهایت در کنار ۳ تیم ایرانی، ۲ تیم عربستانی، ۲ تیم اماراتی و یک تیم از تاجیکستان به مرحله بعدی صعود کنند. مرحله ای که در آن قطر هیچ نماینده ای نخواهد داشت و به لطف سه نماینده ایران و تک نماینده تاجیکی ها، ۴ تیم یک هشتم نهایی را تیم های ایرانی تشکیل خواهند داد.
به بهانه مشخص شدن برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، بازی های تراکتور را که قرار است شهریورماه ۱۴۰۰ و احتمالا به صورت تک بازی و متمرکز در یک کشور برگزار شود باهم مرور می کنیم:

النصر عربستان-تراکتور ایران
تراکتور شاید یکی از عجیب ترین عملکردهای ممکن را در بین تیم های حاضر در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا از خود به جای گذاشت. شاگردان رسول خطیبی در شرایطی پا به بازی های لیگ قهرمانان گذاشتند که به اتکای نتایج پر فراز و نشیب در رقابت های لیگ برتر، کمتر کسی انتظار داشت که تراکتور بتواند نتایج خوبی در گروهش بگیرد و بتواند درنهایت راهی مرحله بعد بشود. تراکتوری ها اما درنهایت نتیجه ای گرفتند که در بین تمامی تیم ها بی همتا بود. آن ها به تنها تیمی در دور گروهی بدل شدند که هیچ باختی را تجربه نکردند و در پایان با کسب ۲ برد و ۴ تساوی در جدال با تیم های الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق، توانستند با ۱۰ امتیاز به عنوان یکی از تیم های برتر دوم راهی دور بعدی بشوند تا با یکی از قدرتمندترین تیم های منطقه غرب یعنی النصر عربستان مواجه بشوند.
النصری که فصل قبل تا نیمه نهایی هم رسید و آنجا مغلوب پرسپولیس شد، حالا توانست با پشت سر گذاشتن تیم هایی نظیر السد قطر و فولاد ایران، به یک هشتم نهایی برسد و حالا پرشورهای تبریزی را مقابل خود می بیند. نکته مهم این دیدار، غیبت عبدالرزاق حمدالله ستاره مراکشی تیم النصر به دلیل دوکارته بودن است. اتفاقی که قطعا خبر خوبی برای تراکتوری ها به حساب می آید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]