- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

خصوصی سازی سرخابی ها؛ وعدۀ سرخرمن دولت

آذرقلم: با همه وعده های داده شده تیم های استقلال و پرسپولیس در سال جاری نیز به بخش خصوصی واگذار نمی شوند و این در حالی است که مقامات دولتی به دفعات تاکید کردند این دو تیم در سال جاری خصوصی خواهند شد.


البته اینگونه وعده های سرخرمن در سال جاری برای اولین بار نبود که مطرح می شد، سال های سال است در خصوص واگذاری دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صحبت می شود اما در عمل اتفاقی رخ نمی دهد. شاید به این دلیل که اراده ای برای واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی وجود ندارد. این دو باشگاه در حالی به صورت دولتی اداره می شوند که وزارت ورزش و جوانان بر اساس مصوبه مجلس نمی تواند به آنها کمک ریالی داشته باشد.
داوری مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها وزارت ورزش دراین باره می گوید: باشگاه استقلال و پرسپولیس به یک شخص یا فرد خاص واگذار نمی شوند. نوع واگذاری به صورت فرابورسی است. تلاش ها به صورت مجدانه در حال انجام است تا این دو باشگاه در شهریور ماه سال آینده به صورت فرابورسی و با کمترین نواقص واگذار شوند.
محمد دادکان معتقد است که خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس دروغ است.رئیس سابق فدراسیون فوتبال با همان مواضع خاص خودش این بار اعلام کرده که خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اتفاق نخواهد افتاد. او که همیشه حرف ها و مصاحبه هایش چالش برانگیز و خاص است این بار در گفت و گویی که در حاشیه مجمع انتخاباتی ورزش کارگری انجام داد باردیگر مساله خصوصی سازی دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران را هدف قرار داد. دادکان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در حاشیه این این مجمع گفت:« وزارت ورزش و جوانان پیش از این، اسفند ماه سال ۹۷ را زمان اجرای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام کرده بود در حالی که مجلس شورای اسلامی برای این مهم شهریور ۹۸ را تعیین کرده است.»
او اضافه کرد:«اسفند ماه گذشت و در شهریور ۹۸ نیز مجلس شورای اسلامی خود را برای انتخابات آماده می کند تا قطعا این پرونده به فراموشی سپرده شود.»
محمد دادکان همچنین در ادامه گفت:«شک نکنید که خصوصی سازی این دو باشگاه یک دروغ بزرگ است که روی زمین باقی خواهد ماند.»