- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

خسارت آسیب دیدگان آتش سوزی بازار تبریز پرداخت شد/ حاشیه سازی برخی ها از حادثه

حاشیه سازی برخی از آتش سوزی بازار تبریز/پرداخت خسارت آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بازار تبریزآذرقلم: فرماندار تبریز گفت: از ۲۷ هکتار بازار تاریخی تبریز ۲ هزار ۵۰۰ متر دچار حریق شده است که متاسفانه برخی بدنبال حاشیه سازی این حادثه بودند.

به گزارش آذرقلم، بهروز مهدوی در مراسم پرداخت خسارت آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بازار تبریز اظهار داشت: ۱۲۵ مغازه از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در این حادثه آسیب دیدن که از این تعداد ۹۰ مغازه بیمه کامل دارند.

مهدوی گفت: علت وقوع آتش سوزی بر اساس نظریه کارشناسان فنی آتش نشانی اتصال برق است.

فرماندار شهرستان تبریز تصریح کرد: میراث فرهنگی با همکاری معاونت عمرانی استانداری کار مرمت قسمتهای آسیب دیده را شروع خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صمت در بحث صدور پروانه حتما بحث بیمه را لحاظ واهمیت بیمه برای بازاریان جدی گرفته شود.

مهدوی‌ ادامه داد: در هئیت تطبیق مصوبه شورای اسلامی ،طرح شورا نسبت به اختصاص مغازه درمجتمع صدرا و بازارمشروطه به تعداد مغازه های سوخته بصورت موقت و یکساله برای حادثه دیدگان بازار، درفرمانداری تصویب شد.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه بحث نگهبان در سراها جدی گرفته شود اظهار داشت: برخی بانک‌های برای ارائه تسهیلات کم بهره برای حادثه دیدگان اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: از بیمه مرکزی درخواست داریم خسارت آتش سوزی را جبران و بحث مدیریت ریسک و ایمنی بازار را مطالعه کنند و ارزش واقعی موجودی و ساختمان مغازه‌های بازار را بیمه کنند.

هفته گذشته بازار ایکی قاپیلار در بازار تاریخی تبریز آتش گرفته که در این آتش سوزی 120 مغازه دچار آسیب شدند.