- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

خبرنگاران در کنار نقد مسئولان به بهتر شدن شرایط عمومی جامعه کمک کنند

آذرقلم: فرماندار شبستر با اشاره به اینکه خبرنگاران آئینه تمام نمای جامعه هستند تاکید کرد : مبنا و هدف باید توسعه اطلاع رسانی در شهرستان باشد، و خبرنگاران مستقل از دولت اما  همکار مسئولین باشند. و در کنار انتقاد و نقد مسئولین با ارامش به بهتر شدن شرایط کمک کنند .

به گزارش آذرقلم از شبستر، حسن مستفید اظهار داشت: جامعه و مسئولان هر دو به خبرنگار اعتماد دارند و این خبرنگاران هستند که به عنوان یک رکن اساسی و قابل اعتماد می توانند بین مردم و مسئولین ارتباط ایجاد کنند.

 وی شهرستان شبستر را منطقه فرهنگی، فرهنگ ساز، فرهنگ دوست نامید و اظهار داشت: بی تردید جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات در هیچ جامعه ای اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه اطلاع رسانی که همانا جریان آزاد اطلاعات می باشد در جامعه تحقق یابد. لذا وظیفه اهالی رسانه آن است ضمن تلطیف فضای اطلاع رسانی زمینه را برای سرمایه گذاری در واحد های تولیدی و اشتغال مضاعف فراهم سازند.

مستفید اضافه کرد: خبرنگاران در دفاع از حقوق شهروندی به عنوان پرچمداران دفاع از حریم جامعه و تریبون های آگاهی بخش و مبارزه با فساد، همواره دوشادوش مردم در حرکت هستند تا بتوانند صدای رسای آحاد مختلف را به گوش مسئولان برسانند.

در این نشست  صمیمی رئیس شورای اداری شهرستان شبستر گفت: مطبوعات و خبرنگاران نقشی اساسی در جهت‌دهی به افکار عمومی دارند،و بی‌تردید تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر  و رسانه  با پیگیری دقیق و تحلیل صحیح مسائل و ارائه پیشنهادها و بیان انتقادات کارآمد و ارائه راهکارهای سازنده در مسیر تحقق آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی ضمن تاکید بر دقت، صحت و سقم اخبار توسط خبرنگاران خاطرنشان کرد: جامعه خبری دیدبانان هوشیار جامعه هستند و با فعال نمودن سیستم نظارت جامعه و آگاهی‌بخشی همواره طلایه‌دار دفاع از مرزهای حقوق اساسی جامعه و مردم‌اند.

در این نشست نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه و محمود صارمی، عرصه خبر که با خون خود نهال چرخش جریان آزاد اطلاع رسانی در ایران را آبیاری نمودند، اظهار داشت: روز خبرنگار را به تمام اهالی رسانه که همواره با چشمان تیزبین و قلم پر نفوذ خود جامعه را از انحراف و گمراهی نجات می دهند تبریک و تهنیت عرض می نمایم و برای این عزیزان از درگاه ایزد منان توفیقات روز افزون را خواستارم.

معصومه آقاپور علیشاهی با تا کید بر نگرش دولت به توسعه شهرستان گفت: دولت نگرش خوبی نسبت به شهرستان دارد. این هنر ماست که از این شرایط استفاده کنیم. 

آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شواری اسلامی در این دیدار از تاثیر گذاری رسانه بر تصمیم‌های کلان دولتی خبر داد و گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در آشکار سازی و روشن نمودن بسیاری از نقاط کوری که به دید کارشناسان نمی‌رسد نقش محوری ایفا کنند.

عضو کمیسیون اقتصای مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و خاطر نشان نمود: بیان نقاط موثر و مثبت در شرایط فعلی جامعه موجب ایجاد انگیزه برای مسئولان و مردم است تا شرایط سخت اقتصادی را پشت سر بگذاریم ولی متاسفانه برخی با ناآگاهی از شرایط فعلی اقتصادی ناخواسته به دشمنان کمک می کنند لذا خبرنگاران با اخبار و تحلیل های خوش بینانه در ثبات اقتصادی جامعه یاریگر مسئولان باشند.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی خطاب به اهالی رسانه ها گفت: ضمن بیان واقعیات جامعه به مردم، دوست واقعی و پل ارتباطی برای مسئولان و مردم باشید و نقد را در زمان، مکان و شرایط مناسب بیان کنید و سعی کنید بهانه به دست دشمن ندهید.

در این نشست که معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر حضور داشتند، علیرضا خوش نیت به نمایندگی از خبرنگاران شهرستان شبستر برای حل مشکلات بیمه ای و مسکن خبرنگاران تاکید کرد و افزود: بیمه خبرنگاران و تامین مسکن آنها به صورت شعاری نباشد و اقدام عملی در این خصوص صورت بگیرد.

وی مهم ترین مشکلات خبرنگاران را عدم ثبات شغلی دانست و بیان کرد: امیدواریم مشکلات معیشتی، مسکن و بیمه خبرنگاران با مساعدت مسئولان برطرف شود.

خبرنگار شبستر: علیرضا خوش نیت