- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حکایت بی پایان بی مهری روابط عمومی ها با خبرنگاران

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت: فریبا شیردل

آذرقلم: صفحه‌های بی روح کاغذ، شاید هر کدام از افراد را به سمت و سویی متفاوت سوق دهد اما با کمی تأمل، می‌توان دریافت که مقصود اصلی چه کسانی هستند. آری، مقصود اصلی من، کسانی هستند که با تیزی قلم خود بر دل صفحه‌های سفید و بی روح کاغذ، جانی دوباره می‌بخشند.

«ن والقلم و ما یسطرون» سخنم با افرادی است که حرفه‌ی آنان شب و روز ندارد. خبرنگار واژه و حرفه‌ای است که کمابیش برای همه روشن و قابل فهم است اما هنوز برخی از افراد، به دشواری و حساسیت این حرفه چندان واقف نیستند. او همواره در صدد خلق بهترین آثار است و با اراده‌ای راسخ و استوار قدم در این راه نهاده است. انعکاس وقایع، صبری بلند از برترین خصوصیات حرفه‌ای یک خبرنگار است چرا که قلم یک خبرنگار باید از دامان صداقت و درستی برخیزد. خبرنگاران، افرادی هستند که با تمام توان و اراده‌ی خویش قدم در این عرصه می‌گذارند تا مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را بازتاب دهند و برای انتشار یافتن آن، خود را مسئول قرار می‌دهند و تا زمانی که نتیجه‌ی مؤثری عاید آنها نشود آرام و قرار ندارند.

با ما به از این باش که با خلق جهانی

خبرنگار، واسط بین مردم و دولت است و تا زمانی که خبرنگاران در جامعه حضور پیدا نکنند هیچ کدام یک از اقشار جامعه و مسئولان نمی‌توانند صدای خود را به گوش تک تک مردم برسانند. در برخی موارد روابط و نوع برخورد مسئولان روابط عمومی با خبرنگاران، حکایت جالبی است که به این راحتی نمی‌توان از آن صرف نظر کرد و سخن نگفت. منتظر ماندن پشت خطوط تلفن، تعیین تکلیف کردن به خبرنگار و لحظه شماری جهت برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر از جمله دل مشفولی‌های این روزهای خبرنگاران، جهت تنظیم یک گزارش می‌باشد که در برخی موارد فراتر از صبر و تحمل آنان پیش می‌رود.

متأسفانه در برخی موارد، روابط عمومی سازمان‌ها که به عنوان یک رابط، بین خبرنگاران و مسئولان مربوطه باید عمل کنند نسبت به انجام وظیفه‌ی خود کوتاهی کرده و به عنوان یک دژ و مانع محکم، مقابل خبرنگاران گارد می‌گیرند این ممانعت تا جایی پیش می‌رود که با اجازه‌ی خود، از طرف مدیر یا مسئول ذی ربط تصمیم گیری می‌کنند. گذشته از تمام مشکلات اعم از سختی کار برای خبرنگاران، خبرنگار گریزی برخی مسئولان و برخوردهای ناشایست از دیگر مشکلاتی است که باید با آن مدارا کرد. حفظ حرمت و ارزش خبرنگاران، رعایت حقوق آنان به عنوان یکی از نیروهای زحمتکش جامعه و برخورد منطقی، همواره باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

همه خبرنگاران انتظار دارند که برخی از روابط عمومی‌ها و مسئولان در نوع برخورد خود با آنان، لطافت و دقت بیشتری به خرج دهند و تا جایی که مقدور است همکاری بیشتری در جهت ارائه سریع مطالب نسبت به تکمیل گزارش آنان انجام دهند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]