- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حوادث کار در آذربایجان‌شرقی جان 74 نفر را گرفت/ کاهش 28 درصدی حوادث کار

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: 74 نفر طی 10 ماهه امسال بر اثر حوادث ناشی از کار دراستان جان خودرا از دست دادند.
به گزارش آذرقلم، علی صفایی‌‌فرد اظهار کرد: ۷۴ نفر طی ۱۰ ماهه امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند که همگی آنها مرد بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته داشته است.
صفایی‌فرد در خصوص نحوه فوت این افراد اضافه کرد: ۴۰ نفر به علت سقوط از بلندی، ۱۶ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۷ نفر بر اثر برق گرفتگی، سه نفر کمبود اکسیژن، یک نفر غرق‌شدگی و ۷ نفر نیز بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده اند.
وی یادآور شد: طی این مدت تعداد یک‌هزار و ۲۷۹ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ در صد افزایش یافته است از این تعداد ۴۲ نفر زن و بقیه مرد بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همچنین خاطرنشان کرد: در دی‌ماه امسال ۹ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر افزایش یافته است.
وی بیان داشت: طی همین ماه ۱۴۶ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که سه نفر از آنها زن بودند. این آمار نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.
گزارش آذرقلم حاکی است، تعداد کل فوت‌شدگان حوادث کاری در سال ۹۹ برابر با ۱۱۴ نفر بود که همگی آنها مرد بودند و نیز تعداد کل مصدومان حوادث کار مراجعه‌کننده در سال ۹۹ برابر با یک‌هزار و ۳۱۳ نفر بود که از این تعداد ۲۸ نفر زن و یک‌هزار و ۲۸۵ نفر مرد بودند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]