- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حضور 500 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

آذرقلم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور 500 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۶۳ عنوان مجوز کتاب در استان صادر شده است.
به گزارش آذرقلم، محمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری خود به مناسبت هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: از همه رسانه‌های استان تشکر می‌کنم که همگی به مساله غزه وارد شدند زیرا مساله فلسطین یک مساله انسانی است.
بلاغی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا با توقفی چند ساله روبه‌رو شده بود بیان داشت: نمایشگاه کتاب تبریز در حقیقت مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ در کنار کارهای بی‌شمار فرهنگی است.

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به صورت یکپارچه
وی با بیان اینکه در کنار نمایشگاه کتاب یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات، اولین نمایشگاه بین‌المللی حوزه البسه و پوشاک حجاب نیز برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه به صورت فروش یکپارچه برای اولین بار در کشور در تبریز اجرا خواهد شد؛ یعنی هر سال برخی ناشران ملی و استانی حضور داشتند ولی گاها حضور ناشران برتر کم رنگ دیده می‌شد از این‌رو همه مشکلات احصا شد و امسال هیچ کدام از اینها دیده نخواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته تا نمایشگاه‌های کتاب خود را به صورت فروش یکپارچه داشته باشد نه اینکه ناشرمحور باشد.
بلاغی ادامه داد: نمایشگاه از صبح روز چهارشنبه آغاز به کار کرده و به مدت ۵ روز طول خواهد کشید.

500 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

یازدهمین نمایشگاه مطبوعات
وی بیان کرد: یازدهمین نمایشگاه مطبوعات نیر در کنار نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد چرا که آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های رسانه است و این را در ارزیابی و تعداد رسانه‌های استان می‌توان یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: نمایشگاه رسانه نیز یکی از ضروریات جامعه است و حداقل ۸۰ رسانه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
وی بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات یک ریال اعتبار ندارد و به همت اداره کل و خود رسانه‌ها برگزار می‌شود ۱۴ غرفه‌ نمایشگاه مطبوعات بزرگ و مابقی ۱۲ متری است.

نمایشگاه بین‌المللی حجاب تبریز
وی به نمایشگاه بین‌المللی حجاب تبریز در حوزه مُد و لباس مبتنی بر البسه حجاب در کنار نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه برای اولین بار بزرگترین نمایشگاه‌های حجاب کشور است به طوریکه ۱۰۰ برند و تولیدکننده داخلی حضور خواهند داشت و متاسفانه از استان ما سهم زیادی نبود و بیش از ۹۰ درصد از استان‌های دیگر هستند.
بلاغی ابراز کرد: خود نمایشگاه حجاب، یک بن مخصوص خواهد داشت.

صدور یک هزار و ۲۶۳ عنوان مجوز کتاب در آذربایجان شرقی
وی به صدور یک هزار و ۲۶۳ عنوان مجوز کتاب در استان اشاره کرد و گفت: برخی کتاب‌ها اصلا کتاب نیستند و در حال کتاب‌سازی هستند.
وی گفت: چیدمان نمایشگاه را به شکلی کرده‌ایم که تمام بازدیدکنندگان ابتدا کتاب‌های ناشران استان را ببییند و بعد وارد خرید یکپارچه شوند.
بلاغی گفت: بالغ بر ۵۰۰ ناشر و ۴۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت.

تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در نمایشگاه کتاب تبریز
وی به تخفیفات کتاب در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد در کتاب‌ها وجود خواهد داشت و همچنین بُن حمایتی امسال متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است یعنی بُن کتاب براساس خرید ارائه خواهد شد به عبارتی برای همه بُن اختصاص خواهد یافت ولی مبتنی بر کتابی که خرید خواهید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: کتب دانشجویی و تالیفی بیشترین بُن حمایتی را خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ صندوق در نمایشگاه کتاب خواهد بود که به نظر می‌رسد پاسخگو خواهد بود.
بلاغی گفت: تمام کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب به صورت مجازی هم به فروش خواهد رسید.