- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حسینیه حرم شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز به بهره برداری رسید

آذرقلمبا حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیران استانی، اعضای شورای شهر و شهردار تبریز، جمع کثیری از خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و حضور گرم و پرشور مردم شهید پرور تبریز، حسینیه حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز در آستانه عید سعید غدیرخم، به بهره برداری رسید.

به گزارش آذرقلم، در این مراسم دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در سخنانی با عنوان اینکه 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامیمان را که نماد شرف و آبرو هستند؛ در پیش رو داریم گفت: در سایه ارزش های دفاع مقدس بایستی عزت واقتدارمان را حفظ کنیم و این ارزش ها باید به نسل جوان کشور انتقال یابد.
دکتر آل هاشم ضمن اشاره به بهره برداری از حسینیه حرم شهدای گمنام که مصادف با سالروز پیروزی و مقاومت نیروهای حزب الله در جنگ 33 روزه با اسرائیل می باشد، گفت: بحرین که یکی از استان های کشور ایران بود و بیشترین منابع گازی، منابع پروتئینی و صنعت مروارید کشور را داشت و می توانست به عنوان اهرم کنترل کشورهای اطراف خلیج فارس استفاده شود، در اثر بی کفایتی رژیم سابق و توطئه های انگلیس و آمریکا، مصادف با امروز در سال 1350 از ایران جدا شد.
امام جمعه محبوب تبریز در ادامه سخنان خود از تمامی دست اندرکاران احداث باغ موزه دفاع مقدس و حسینیه حرم مطهر شهدای گمنام؛ از مدیران استانی و شهری، اعضای شورای شهر، شهرداران سابق و از ایرج شهین باهر شهردار تبریز، باقر خوشنواز شهردار منطقه دو و از تمامی تلاشگران به ثمر رسیدن این حسینیه که برای ایجاد چنین مجموعه فرهنگی، معنوی و فاخر جهت انتقال ارزش های دفاع مقدس به جوانان تلاش کرده اند، قدردانی کرد و ایجاد چنین مکانی را به علت وجود مزار مطهر 3 تن از شهدای گمنام، برای انتشار وصایای شهدا و نشر فرهنگ دفاع مقدس، برگزاری یادواره ها، مراسم تجلیل از پدران و خانواده های شهدا، مراسم تجلیل از جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، بدرقه کاروان های راهیان نور و… بسیار مناسب دانست.
در ادامه مراسم بهره برداری از حسینیه حرم مطهر شهدای گمنام، ایرج شهین باهر شهردار تبریز ضمن قدردانی از تمامی کسانی که برای این مکان معنوی تلاش کرده اند و تشکر ویژه از باقر خوشنواز شهردار منطقه دو؛ در سخنانی گفت: با توجه به بحث تهاجم فرهنگی و نیاز به مقابله با این امر که بایستی از طریق انتقال ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثارگری به نسل جوان امروز انجام پذیرد، احداث چنین مکان هایی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس از ضروریات بشمار می آید.
وی از لشگر 31 عاشورا و رزمندگان آذربایجان به عنوان نمونه بی بدیل شجاعت نام برده و اظهار داشت: در بحث محتوایی فرهنگ دفاع مقدس، بایستی همگان به یاری این مجموعه بشتابند.
باقر خوشنواز شهردار منطقه دو تبریز هم در تشریح حسینیه حرم شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس گفت: این حرم مزین به مزار مطهر 3 تن از شهدای گمنام می باشد که در 10 هزار مترمربع مساحت و زیربنای 1 هزار و 600 مترمربع احداث شده و 70 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده که تقدیم امت شهیدپرورتبریز می شود.
وی افزود: این مکان معنوی به منظور انتقال ارزش های دفاع مقدس و برای استفاده شهروندان از فضای روحانی آن، احداث شده است.
شهردار منطقه دو تبریز در ادامه سخنان خود با ارائه گزارشی، ساختمان فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس را در 4 هزار و 200 مترمربع و دارای سالن همایش 310 نفره، کتابخانه و سالن اجتماعات، سالن نمایش و … با 25 میلیارد ریال هزینه احداث شده از سوی شهرداری منطقه دو تبریز عنوان کرد که در بهمن ماه سال 96 به بهره برداری رسیده است.
در ادامه مراسم بهره برداری از حسینیه حرم شهدای گمنام، سرتیپ دوم اصغر عباس قلی زاده مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان در سخنانی گفت: ایجاد چنین مکان های معنوی، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان را فراهم می کند.
وی ضمن تقدیر از حمایت های دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برای تجهیز موزه دفاع مقدس و با قدردانی از شهین باهر شهردار تبریز و خوشنواز شهردار منطقه دو که با تلاش های بسیجی وار با احداث حسینیه حرم شهدای گمنام موجب باقیات صالحات شده اند، گفت: با تلاش تمامی مسئولین استان مقدمات و محتوای باغ موزه دفاع مقدس آماده است و تنها نیازمند یک گام بسیجی وار برای تکمیل این موزه هستیم تا در راستای قدردانی از شهدا و جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، افتخاری بر افتخارات استان افزوده شود.
سرتیپ دوم عباس قلی زاده در ادامه افزود: حسینیه حرم شهدای گمنام می تواند بعنوان مرکز هیئت های مذهبی و مرکز نشر فرهنگ ایثار و شهادت با هدف انتقال این فرهنگ به نسل جوان، مورد استفاده قرار گیرد.