- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حسن زاده رییس اتاق بازرگانی ایران شد

آذرقلم: ‌رئیس دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد و صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.
صمد حسن‌زاده مدیرعامل گروه صنعتی کاشی تبریز و نایب‌رئیس سوم اتاق، با ۲۰۸ رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به عنوان رییس جدید اتاق ایران انتخاب شد.
همچنین فر‌ج‌الله معماری 181 رأی، احد عظیم‌زاده 15 رأی و مجتبی غیابی 5 رای کسب کردند.
جمعا در این انتخابات 412 نفر از اعضای هیات نمایندگان تعرفه رای‌گیری دریافت کرده بودند.‌
صمد حسن زاده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز متولد سال ۱۳۲۲ در شهرستان تبریز است که مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم در رشته بازرگانی دارد.

***

اتاق ایران انتخاب حساس ریاست آن را پیش روی داشت و دوستداران و دلسوزان این نهاد قدرتمند غیر دولتی به انتخاب فردی شایسته و کاردان برریاست آن امید وارشدند و حاج صمد حسن زاده رابا رای قاطع در صدر اتاق نشاندند…که ان شالله با مساعی و هماهنگی بیشتر اعضا و ربیس جدید اتاق ایران در هدایت تولید و صنعت و اقتصاد کشور خوب پیش روند و بخشی از مشکلات عدیده اقتصادی مردم ایران را گره گشایی کنند. تعاملات اقتصادی با همسایگان و کشورهای پیشرفته را توسعه دهند.و راههای جذب سرمایه گذاری خارجی را به کشور بگشایند.

اتاق بازرگانی،صنایع و معادن ایران به عنوان بزرگترین نهاد تجاری غیردولتی کشور که به دنبال فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه‌ی اقتصادی ایران و تبادل افکار و بیان آرا و نظرات مدیران و صاحبان واحد های صنعتی، معدنی،کشاورزی و بازرگانی کشورمان بیش از صد سال پیش شکل گرفته در این وانفسای مشکلات عدیده اقتصادی، به عنوان بارقه‌ی امید مردم و اقتصاد دانان می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید، صنعت و تجارت ایران و رفع نگرانی های مردم داشته باشد. قرار گرفتن فردی کارکشته و آگاه در صدر آن و تعامل و همکاری بیشتر با اتاق استان ها و همچنین اتاق های مشترک با کشورهای همسایه و مختلف و نیزارائه نظرات مشورتی صائب در مسائل اقتصادی کشور به قوای سه گانه و از همه مهم تر تشویق و ترغیب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران می‌طلبید که مردی همه فن حریف و توانا و آگاه زمام این اتاق را عهده دار شود و کشتی طوفان زده اقتصاد و تولید را به سرانجام مقصود برساند. مردی که تعاملات بین المللی با روابط عمومی وسیع و آشنا به فوت فن تجارت و کسب کار را در این عصر دانایی و جهانی شده داشته باشد. خرد جمعی پیش گیردو با شور و مشورت و همفکری و اجماع بزرگان تجارت و اقتصاد کشور و بهره گیری از تجارب جهانی ایران عزیز را بسوی رونق کسب و کار سوق دهد و بخشی از موانع و چالش های موجود را کنار زند.در این راستا صاحب نظران، آگاهان اقتصادی و کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها در شمال‌غرب و تمام استانهای کشور متفق‌القول ‌اند که حاج صمد حسن زاده با ۶۰ سال فعالیت تجاری و تولیدی در تهران و تبریز می‌تواند سکان اتاق ایران را عهده دار شود. آنها در اتاق تبریز و انجمن های صنعت و اقتصاد و خانه توسعه آذربایجان معتقدند و شهادت می‌دهند حاج صمد حسن زاده مردی سلیم النفس، پاکدست، کاربلد، آینده نگر بوده و آرام وصبور و چون کوه استوارو معتدل و میانه رو که لازمه هر فعالیت اقتصادی و تولیدی است می‌تواند تمام هم و غم خود را برای رونق و اعتبار اتاق ایران به عهده بگیرد. و بر حاشیه های اخیر اتاق پایان دهد. در این شرایط حساس که اقتصاد ایران به توجه ملی و اهتمام بیشتر دست اندر کاران ارشد کشور نیازمند است، حاج صمد حسن زاده ۸۰ ساله تواناست تا با تعامل و همفکری همه اعضا محترم، در رفع برخی از این مشکلات عدیده اقتصادی، تولیدی، صنعتی و صادراتی کشور قدم های مثبتی بردارد چرا که با درایت و شایستگی و فطانت و کیاست و با هوش ذاتی و اکتسابی با بهره گیری از اصول مدیریت علمی و اقتصادی همیشه منافع جمعی را بر منافع شخصی ترجیح داده و برای ایرانی آباد و آزاد و مترقی و پیشرفته می اندیشد. لذا با آگاهی کامل و تکیه بر پیشینه پرافتخار ایشان بود که
همه تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع کشورمان دست در دست دادند و در انتخاب رئیس جدید اتاق ایران با رای قاطع به این فرد با تجربه و کارآزموده ،جایگاه اتاق ایران را ارتقا بخشیده و در تحقق اهداف و بیانیه ماموریت سازمان بزرگ اتاق ایران سهیم شدند.حاج صمد حسن زاده در جلسات خانه توسعه آذربایجان و اتاق تجار تبریز نیز همیشه بر رونق تولید و توجه به اقتصاد و گشایش اقتصادی تاکید داشته و معتقد است که با همدلی تولید کنندگان و صنعتگران و صاحبان سرمایه و همدلی نهادهای اقتصادی دولتی و بخش خصوصی می توان بر بخشی از این چالش ها فائق آمد. نشستن حاج صمد حسن زاده را در ریاست اتاق ایران به فال نیک می گیریم و امیدواریم با استعانت حق تعالی این فرزند کاربلد وکارکشته و ثروتمند تبریز
بتواند در تعالی اتاق ایران تمام هم و غم خود را با همدلی و همراهی اعضا بکار گیرد .
●محمد فرج پور باسمنجی
■عضو خانه توسعه آذربایجان