- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حرکات اصلاحی، معجزه ای ناشناخته در دنیای ورزش

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: کارشناس ارشد حرکات اصلاحی معتقد است با انجام صحیح این حرکات می توان بسیاری از ناهنجاریهای حرکتی و جسمی را اصلاح کرد.

به گزارش آذرقلم، حرکات اصلاحی، مجموعه ای از تمرینات ورزشی است که در سالهای اخیر در دنیای ورزش سر وصدای زیادی کرده و هرروز هم علاقه مندان بیشتری پیدا می کند. این رشته که در دانشگاه ها به صورت محدود دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری می پذیرد، توانسته است بسیاری از افراد آسیب دیده از رشته های ورزشی دیگر همچنین افراد دارای مشکلات جسمی اکتسابی را به زندگی عادی بازگرداند. در حال حاضر در سطح استان افراد کمی به صورت علمی، صحیح و کارشناسی این حرکات را آموزش میدهند که عاطفه عیوضی از جمله این متخصصین است.
وی در گفتگویی به تشریح بیشتر فعالیتهای تخصصی انجام شده در زیر مجموعه حرکات اصلاحی پرداخته است:

حرکات اصلاحی، معجزه ای ناشناخته در دنیای ورزش
به عنوان اولین سوال از خودتان و فعالیتهای علمی و ورزشی تان بگوئید؟
متولد ۱۳۷۴ هستم و از۶ سالگی با تکواندو وارد دنیای ورزش شدم که تا حدود ۱۸ سالگی به طول کشید و در سالهای اخیرهمزمان با تحصیل در رشته تربیت بدنی و کارشناسی ارشد حرکات اصلاحی وارد دنیای تیر اندازی شده ام که در حال حاضر نایب رئیس هیات تیراندازی با کمان استان و مسئول کمیته داوران شهرستان تبریز هستم. دارای مربیگری رشته های متعدد ورزشی و همچنین جزو داوران بسکتبال هستم و افتخار حضور در کمیته استعداد یابی تیراندازی با کمان کشور را نیز دارم. *همچنین مدرس دانشگاه در رشته های آناتومی، حرکت شناسی، حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی نیز هستم*
چه شد که حرکات اصلاحی را به عنوان رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کردید؟
در زمان فعالیت ورزشی رشته تکواندو آسیب دیدگی شدیدی در ناحیه زانو پیدا کردم که به گفته متخصصان نیاز به عمل جراحی پیدا کرده و به من گفته شد که پس از عمل باید از دنیای ورزش خداحافظی کنم اما یکی از اساتید و پزشکان مجرب ، حرکات اصلاحی را به من پیشنهاد کرد که توانستم توسط این حرکات و بدون عمل جراحی سلامت خودم را پیدا کنم و این موضوع انگیزه ای شد تا در رشته حرکات اصلاحی ادامه تحصیل بدهم، رشته ای که در شمالغرب کشور تنها ۳ نفرآنهم در دانشگاه ارومیه امکان تحصیل داشتند و خوشبختانه توانستم در انتخاب اولم قبول شوم.
از آموزش این حرکات به دیگر بگوئید و اینکه چه روندی طی شد تا حرکات اصلاحی مخاطبان خود را در تبریز پیدا کند؟
در زمان تحصیلات احساس نیازبه حرکات اصلاحی را در افراد مختلف مشاهده می کردم و زمانی که از ارومیه به تبریز آمدم در یک باشگاه بدنسازی فعالیت خود را شروع کردم و افرادی که دارای مشکلات اسکلتی بودند را شناسایی و باآنها تمرینات ویژه ای می کردم که به تدریج با مشخص شدن نتایج مثبت این حرکات افراد بیشتری جذب می شدند و به تدریج مجموعه مستقلی راه اندازی کردم و حرکات اصلاحی راکه ترکیبی از یوگا و پلاتس و حرکات ابداعی بود را آموزش دادم.
تفاوت حرکات اصلاحی با فعالیتهای دیگر ورزشی از جمله بدنسازی یا رشته های دیگر آمادگی و تقویت جسمانی چیست و آیا روشهای ابداعی جدیدی نیز داشته اید؟
حرکات اصلاحی باید در آرامش کامل انجام شود وگاهی موسیقی نیز درزمان ورزش پخش نمی شودعلاوه بر این این حرکات متناسب با فیزیک جسمی هر نفر تفاوتهایی پیدا می کند و نمیتوان یک نسخه عمومی برای همه افراد پیچید. برای تسط به این حرکات دوره ام آرآی خوانی را گذرانده ام و حتی چندین ماه برای آشنایی با عضلات روی اجساد هم کار کرده و مطالعه کرده ام تا بتوانم واکنش های اسکلتی را به خوبی درک کنم و افتخار می کنم که به صورت تخصصی حرکات اصلاحی در حال توسعه است و در حال حاضربرخی از افراد به صورت خانوادگی در مجموعه حضور پیدا می کنند و حرکات را انجام می دهند.

پای پرانتزی
تا کنون به چند نفر با استفاده از حرکات اصلاحی توانسته اند مشکلات جسمی و اسکلتی خود را پشت سر بگذارند؟
شاید نزدیک به هزار نفر در سالهای اخیر با این حرکات زندگی عادی خود را پیدا کرده اند و افراد بسیاری بوده اند که توان حرکتی خود را تقریبا به صورت کامل ازدست داده بودند اما اکنون می توانند کارهای عادی روزمره رابدون وابستگی به دیگران انجام دهند
مشکلات جسمی و حرکتی از کجا ناشی می شود آیا تمام این مشکلات مادرزادی هستند؟
واقعیت این است که از زمان کودکی مشکلات زیادی در زمینه نشستن و نوع زندگی شایع است و در مدارس دانش آموزان با نواقص متعددی از نیمکت و صندلی ها گرفته تا راه رفتن و نوشتن و بقیه موارد روبرو هستند که موجب مشکلات فیزیکی و جسمی در آنان می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]