- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حاشیه های دیدار تراکتور-سپاهان: از مهمان نوازی میزبان تا روی مخ بودن گزارشگر!

یادداشت ورزشی: ساوالان از اردبیل

آذرقلم: هر بازی فوتبال صحنه ها و ماجراهای حاشیه ای خوب وبد دارد، بازی تراکتور وسپاهان هم مستثنی نبود. به پاره ای ازآنها که شنیدیم و دیدیم اشاره می کنیم:

به گزارش آذرقلم، از خوبهای این مسابقه بازی تماشاگرپسند هردو تیم بود که بهترین بازی هفته هم شناخته شد.

از یازی درمیدان که بگذریم می رسیم به صحنه های جالب از ادب واحترام متقابل هواداران دوتیم و بخصوص هواداران سپاهان که به سرخابی های تهران یادآوری کردندکه میزبان بودن ،چه آدابی را می طلبد!

جا دارد تشکر کنیم از رفتار پسندیده سپاهانی ها و متقابلا از هواداران حاضر تراکتوری که درصلح وصفا فقط تیم خود را تشویق کردند و بدوراز هرگونه حاشیه سازی و بی حرمتی به همدیگر نشان دادندکه فوتبال مایه تفریح است نه اسبابی برای درگیری و خشونت و…..!

امیدواریم لااقل رسانه های دولتی ، برای یکبار هم که شده، بی خیال دردانه های پایتخت شده وصحنه های جالب رفتارهای پسندیده دو تیم را به گوش  و چشم مردم  و هواداران سایر تیمها برسانند تا شاهد ازبین رفتن بی حرمتی ها و هتاکی ها در استادیوم ها باشیم.

ازصحنه های ناخوشایند بازی رعایت نکردن بازی جوانمردانه، بعد از زدن توپ به بیرون به علت مصدومیت بازیکن تراختور بود. درست است که از لحاظ قانون فوتبال ، حق باسپاهانی هابود، اما رسم براین است که برای شروع توپ را به رقیب می دهند.

امیرخان که خود به اصطلاح آدم لوطی منش است و از منش های پهلوانی حرف می زنند، بهتر بود که اجازه نمی دادند که چنین عمل کنند. درخاطرتان است که برای آخرین بار دائی پرسپولیس چنین کاری کرد!

واما…..!

گزارشگر محترم سیمای اصفهان، کار بدی نکرد که بدگوئی کنیم، فقط به اعصاب هواداران تراختور و مخاطبین گزارش، سوهان کشید! شکی نیست که بعضی ازهواداران سپاهان هم از نحوه گزارش او خجالت زده شده اند.

البته ایشان به غیر از گزارش بازی که فراموش می کرد آنرا به عمل آورد، کارهای دیگری را هم تواما انجام می دادکه قابل ستایش و تقدیر است مثل:

-کارشناسی وتفسیر بازی

-داوری ونقد داوری(دوشغل مجزا)

-سرمربیگری تیم سپاهان وهدایت بازیکنان از استودیو، بجای استادیوم!

– تعریف وتمجید ازتیم، بازیکنان وهواداران سپاهان ،

-……..

با این همه کاری که گزارشگر اصفهانی انجام میداد، بی جهت نبود که تا توپ به پای سپاهانی ها که می رسید، چنان داد وفریاد می زد و هیجان زده می شدکه گویا تیم سپاهان روی کره مریخ پاگذاشته و دارند با لیورپول و منچستر و رئال بازی می کنند!

و زمانیکه سپاهان گل می خورد، شنوندگان می فهمیدند که «سکوت» هم نعمت بزرگی است …….