- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حاشیه های برکناری سهرابی از تراکتور و یک معادله چند مجهولی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یادداشت ورزشی: محمد امین خوش نیت

آذرقلم: برکناری، کناره گیری، استعفا، خداحافظی غیرمنتظره سهرابی و یا هر عبارت دیگری که اسمش را بگذارید برازنده باشگاه تراکتور در این مقطع حساس نبود. مدیرعاملی که تنها یک سال از حضورش در این باشگاه می گذشت و در این مدت کوتاه نیز ، منشا خدمات شایسته ای بود. مدیرعامل جوان و متینی که سابقه درخشانی در مدیریت باشگاه های تبریز در طی دو دهه گذشته داشته است.
به گزارش آذرقلم، سهرابی اما، همان قدر متین و مقید است که نخواسته در پیام خداحافظی خود، زبان به گلایه ای هر چند کوتاه و چند کلمه ای بگشاید. چرا او بی سر و صدا و غیرمنتظره، قید حضور در باشگاه زنوزی را زد؟ او حتی راضی نشده تا سمت معاونت باشگاه را بپذیرد. البته انتصاب سهرابی به سمت معاونت باشگاه بدون اطلاع وی نیز کاری غیرمنطقی و چه بسا توهین آمیز بود. استعفا از سمت معاونت آن هم درست یک روز بعد از انتشار خبر انتصاب، حکایت از آن دارد که اتفاقات خوشایندی در درون هیات مدیره و حلقه مالکیت باشگاه روی نمی دهد. حداقل اینکه، او خودش از ماجرای برکناری و سپس انتصابش به سمت معاونت این باشگاه بی خبر بوده است و گرنه دلیلی ندارد که به 24 ساعت نکشیده خبر کناره گیری اش از پست معاونت را منتشر نماید! استعفا از سمت معاونت آن هم درست یک روز بعد از انتشار خبر انتصاب، حکایت از آن دارد که اتفاقات خوشایندی در درون هیات مدیره و حلقه مالکیت باشگاه روی نمی دهد. حداقل اینکه، او خودش از ماجرای برکناری و سپس انتصابش به سمت معاونت این باشگاه بی خبر بوده است و گرنه دلیلی ندارد که به 24 ساعت نکشیده خبر کناره گیری اش از پست معاونت را منتشر نماید!سهرابی از باشگاه تراکتور خداحافظی کردمیرمعصوم سهرابی مدیر عامل سابق باشگاه تراکتور در پیام خداحافظی خود هیچ اشاره و کنایه ای به علت برکناری و و یا کناره گیری اش از این باشگاه نکرده است. اما نوشته: «خوشحالیم که توانستیم شادی بخش زندگی هواداری باشیم هر آمدنی توأم با رفتن است و امروز با توجه به شرایط پیش آمده زمان آن رسیده که نباشیم، از حسن نظر و اعتماد مالک و هیات مدیره محترم بابت حضور در هیات مدیره و معاونت ورشی این باشگاه بزرگ هم برای بنده افتخار بزرگی است، اما با توجه شرایط ترجیح می دهم به عنوان یک هوادار در کنار تیم پر شورها باشم. برای موفقیت این تیم دعا کنیم»

اما اگر بخواهیم از نگاه فنی، با بهره گیری از فن تحلیلی گفتمان، به تفسیر و تاویل عبارت « با توجه به شرایط» که در پیام سهرابی آمده اشاره کنیم باید از هیات مدیره و مالک بپرسیم که منظور سهرابی از این شرایط کدام است؟ آنها چه چیزی را از هواداران مخفی می کنند؟ تا چند وقت پیش و با صعود تراکتور به رقابت های آسیایی، اوضاع بر وفق مراد بود؟ حتی درست یک روز قبل از برکناری سهرابی، دیدار مشترک او و سرمربی جدید تیم با استاندار آذربایجان شرقی، به صدر اخبار سیاسی و ورزشی استان مبدل شده بود؟ چه دست ها و ماجراهایی پشت پرده است؟ آیا همه چیز به اتفاقات و مذاکرات آن جلسه سیاسی – ورزشی برمی گردد؟ در آن جلسه چه گذشت که مالک و هیات مدیره حتی 24 ساعت هم آن را برنتابیده و شبانه حکم عزل سهرابی را صادر کردند؟
باز لیگ برتر شروع نشده باشگاه تراکتور وارد حاشیه ها شد… در باشگاه تراکتور چه خبر است؟ چرا مالک باشگاه و یا هیات مدیره آن، علت اصلی کنار گذاشتن این جوان خوشنام آذربایجانی را نمی گویند؟ چرا مدیرعامل جدید از وزارت نفت انتخاب شده است؟ چرا پست معاونت به سهرابی تحمیل شد؟ چرا سهرابی دست زنوزی و هیات مدیره برای جلوس بر کرسی معاونت را پس زد؟ چرا سهرابی ، حتی به کنایه و گلایه هم زبان نگشوده است؟ مقصد بعدی سهرابی کجاست؟
و خیلی از چراها و اماهای دیگر که هرگز نمی تواند باب میل هواداران و تراکتوری های مشتاق و وفادار به باشگاه باشد.
گفتنی است دو روز پیش ، علی پور در مدیریت باشگاه جایگزین میرمعصوم سهرابی شده و سهرابی هم به عنوان معاونت ورزشی باشگاه منصوب شده بود اما وی از این سمت استعفا کرد و از باشگاه تراکتور خداحافظی نمود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]