- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جوسازی رسانه ای را کنار بگذارید/ آرا در کمال صحت شمارش شده است

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: فرماندار تبریز در واکنش به جوسازی برخی از کاندیداهای شورای شهر تبریز که حائز اکثریت آرا نشده اند، گفت: جوسازی رسانه ای را کنار بگذارید.
به گزارش آذرقلم به نقل از نصر، بهروز مهدوی در خصوص طرح برخی شبهات در رسانه ها توسط برخی از کاندیداهای شورای شهر تبریز افزود: طرح برخی موضوعات از جمله « ۱۳ هزار رای کجاست؟ » از سوی یکی از کاندیدای جای تعجب دارد.
وی ادامه داد: تعداد آرای باطله ماخوذه ۳۳۶۹۸ رای بوده که از کل آرا کسر می شود.
فرماندار تبریز ادامه داد: با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات شورای شهر تبریز تعداد رای سفید هم این دوره بیشتر از دوره های قبل بود و بر اساس قانون انتخابات آرای سفید هم در زمره آرای باطله قرار می گیرند.
وی خطاب به برخی کاندیداهای معترض تصریح کرد: این دوستان به جای شانتاژ رسانه ای و طرح موضوعاتی خارج از قانون ؛ اعتراضات خود را در قالب های قانونی ارایه دهند.
وی در پایان گفت: هر یک از کاندیداها حق دارند در مهلت قانونی شکایت خود را تحویل دهند تا در هیات های اجرایی و نظارت بررسی شود.
این گزارش می افزاید؛ برخی از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات در برخی رسانه ها انتقاداتی را مطرح کرده‌اند که فرماندار تبریز به آنها واکنش نشان داد.

گفتنی است از دیروز برخی اخبار تائید نشده که عمدتا از سوی کاندیداهایی که به ترکیب شورا راه نیافته اند منتشر می شود در مورد صحت انتخابات تبریز تشکیک ایجاد شده است. به عنوان مثال آجودان زاده با انتشار پستی  از ماجرای 13 هزار تعرفه رایی سوال کرده که در جمع آرا دیده نمی شود.

برخی نامزدهای انتخابات شورای‌ شهر تبریز، ضمن درخواست بازشماری آرا، این پرسش را مطرح می‌کنند که ۱۳ هزار رأی کجا رفته است؟!
به گفته آنها، بر اساس اعلام آمار اعلامی، تعداد ۳۲۶۰۵۳ برگ تعرفه رای در شعب انتخابیه شورای شهر تبریز مصرف شده که ۳۱۳۳۵۴ برگ رای در صندوق ها انداخته شده که با این حساب تکلیف ۱۲۶۹۹ برگ رای معلوم نیست![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]