- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جهاد پزشکان و پرستاران در جبهه مبارزه با ویروس کرونا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: جهاد فقط در جبهه و جنگ با دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست،وقتی جهاد با کلمه «فی سبیل الله؛ در راه خدا» همراه باشد، مفهوم ویژه‌ای دارد و هرگونه فعالیت و مبارزه فرهنگی، اقتصادی، با جان و مال… را شامل می‌شود.

به گزارش آذرقلم، در این روزها یاد و خاطره فعالیت های مخلصانه پزشکان  و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس که در روزهای آتش و خون در قالب تیم های اضطراری در خطوط مقدم نبرد، بیمارستان ها و درمانگاه های صحرایی به رفع آلام مجروحان می پرداختند ، یاد و خاطره آن روزهای ایثار باز تجلی می یابد و امروز زمینه ای شد تا پس از جنگ تحمیلی این حاملان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند جامعه ، به منظور اعتلا و اشاعه فرهنگ مقدس و معنوی ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور و ثبت و انتقال تجارب و مواریث گرانبهای دفاع مقدس گرد هم آیند.

در این شرایط اسفناک که همگی ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا را داریم،یادی کنیم از پرستاران و پزشکان عزیزی که با همه کمبود‌ها و مشکلات برای نجات دادن جان هموطنان‌مان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، فراموش نکنید آن‌ها نیز همچون ما خانواده‌ای دارند که همیشه نگران حال‌شان هستند و به لحاظ کاری بیشتر از ما استرس دارند که مبادا آلوده چنین بیماری بشوند. امروز که در صحنه دیگری از نیاز مردم کشور و در یک بحران دیگر به نام کرونا قرار گرفتیم و جامعه پزشکی و پرستاری نیز مانند سالهای جنگ و بحران های سیل و زلزله؛ سربازان مقدم عرصه سلامت هستند که ایثارگرانه و فداکارانه برای نجات جان مردم و آن چه که قسم خوردند در عرصه پزشکی همت می کنند.

همچنین کادر درمان که با همت و تلاش های بی وقفه خود بصورت شبانه روزی وکمبود امکانات و مشکلات فراوان، حجم کاری بسیار زیادی را تحمل می‌کنند ،برخی ۲ تا ۳ روز پشت سر هم با همان لباس مخصوص و عینک و ماسک فیلتردار داخل بخش می‌مانند و بیماران جدید را معاینه می‌کنند و این حجم از کار گاهی طاقت فرسا و غیرقابل تحمل می‌شود همچنین پیام مقام معظم رهبری موجب روحیه مظاعف گرفتند و خوشحالی جامعه پزشکان فعال در این عرصه شده  و از تلاش و خودگذشتگی‌شان آنها قدردانی کرده است. حقیر نیز به نوبه خودم درمقابل انسانیت و فداکاری ها و جهاد پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا سر تعظیم فرود می‌آورم و از خداوند منان برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. دوستان عزیزم همان‌طور که می‌دانید بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت و انجام توصیه‌هایی است که در این چند روز بار‌ها از طریق اخبار و جراید و برنامه‌های پزشکی برای مردم مطرح شده، ان‌شاءالله که هرچه زودتر این شرایط دردناک به پایان برسد و دوباره شاهد روز‌های آرام باشیم.

یادداشت: رحیم رضاخانی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]