- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جلسه انتخاب شهردار مراغه به حاشیه کشیده شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: جلسه انتخاب چهل‌وهشتمین شهردار مراغه در حالی با حضور اعضای شورای ششم این شهر تشکیل شد که «بهمن محمودی» در ابتدای جلسه خودش را شهردار قانونی خطاب کرد و در ادامه نیز با تهمت‌زدن به اعضا موجب بی‌نتیجه ماندن دستور اصلی این جلسه شد.
به گزارش آذرقلم به نقل از ایرنا «محمودی» که طی ۱۲ اردیبهشت سال جاری به عنوان شهردار منتخب از سوی شورا معرفی، اما در ادامه از تصدی آن به دلیل برخی مسایل اداری بازمانده بود، چهارشنبه شب از حضور خبرنگاران در این جلسه برای تبیین آنچه که بر او گذشته بود، بهره گرفت البته در لابلای صحبت‌هایش در حالی که دست روی قرآن کریم گذاشته بود، تهمت‌هایی هم راجع به برخی از اعضای شورا مطرح کرد.
وی این را هم بیان کرد که کمیته تطبیق شهرستان صلاحیتی در خصوص تایید شهردار منتخب شورا ندارد و انتخاب شورا باید به استان منعکس شود که متاسفانه پس از یک ماه کارشکنی به استان ارسال شد.
«محمودی» افزود: در استان هم با وقتکشی رسیدگی کردند و موارد را به دیوان عدالت اداری و وزارت کشور اعلام کرده‌ام؛ من شهردار هستم و هیچ‌کسی نمی‌تواند شهردار انتخاب کند.
وی ادامه داد: این جلسه غیرقانونی است و تا زمانی که هیئت حل اختلاف با صراحت دستوری ننویسد، نمی‌توانید شهردار انتخاب کنید.

 

دو عضو دیگر شورا هم برای انتخاب نیامده بودند
«ناصر رحمتی» و «الناز پاکرو» هم گویا برای انتخاب شهردار به این جلسه نیامده بودند و برای به تاخیر انداختن آن تا می‌توانستند بهانه‌تراشی کردند.
«پاکرو» با بیان اینکه زمان زیادی تا ۱۱ آبان و پایان دوره سرپرستی شهرداری باقی است، بیان کرد: فرصت آزمون و خطا نداریم و فردی که برای شهردار بعدی انتخاب می‌شود باید با برنامه حاضر شود تا بر اساس برنامه و روزمه به او رای دهیم.

انتقاد رحمتی از مدیرکل شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی
«رحمتی» که طبق قانون از حدود یک هفته قبل از دستور جلسه امروز تحت عنوان انتخاب شهردار مطلع بود، از مدیرکل شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی انتقاد کرد و البته از یک حقیقت هم پرده برداشت؛ اینکه شورای ششم «محمد مقتومی»، همان شهردار عزل شده را طی یک ساعت و بدون بررسی انتخاب کرده بود.
به گزارش ایرنا شورای ششم مراغه تا ۱۱ آبان فرصت دارد تا چهل و هشتیمن شهردار این شهر را انتخاب کند و در غیراینصورت انحلال شورا طبق قانون در دستور کار قرار می‌گیرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]