- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

اولین جشنواره فن آوری دانش آموزی همزمان با نمایشگاه رینوتکس در تبریز برگزار می شود

آذرقلم: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره دانش آموزی رینوفست همزمان با نمایشگاه رینوتکس در نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد.

به گزارش آموزش و پرورش، ذمسعود سعادتی، در نشست خبری اولین جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی «رینوفست» با بیان اینکه برگزاری جشنواره ‌های فناوری و علمی معمولا فضای علمی آمیخته با تفریح است افزود: آذربایجان شرقی در حوزه‌ی برگزاری نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری و علمی جزو استان‌های پیشتاز است.

به گفته وی تاکنون ۸۰۰ دانش آموز در قالب ۵۰۰ تیم در این فستیوال ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه این تعداد افزایش یابد.

به گفته وی بیشترین ثبت نام کننده‌های استان از شهرهای تبریز، مراغه و نظر کهریز هشترود هستند و در این رابطه استقبال دانش آموزان منطقه کم برخورداری مانند نظرکهریزی از این جشنواره ر ا نشان از علاقه مندی و انگیزه دانش آموزان و اثربخشی تبلیغات این جشنواره دانشت.

سعادتی، مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره‌ را آشناسازی دانش آموزان با تکنولوژی روز دنیا اعلام کرد و افزود: اگر دانش آموزی در این جشنواره ها شرکت کند می تواند به رتبه هالی بالای علمی دست پیدا کرده و به عنوان نخبه در آینده مطرح شود.

کریم لو، رئیس ستاد اجرایی رینوتکس هم در این جلسه گفت: در این دوره تلاش شده تا به عنوان یک برند ملی برای این نمایشگاه برنامه ریزی شود، ۲۰ نوع تغییرات نسبت به دوره های قبل اعمال کردیم که یکی از آنها جشنواره اختصاصی رینوفست می باشد.

به گفته وی این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز سالن «پروین اعتصامی» برپا می‌شود.

تقی پور، دبیر اجرایی رینوفست و رئیس دانشگاه ایلخچی هم در ادامه جلسه راه برون رفت از مشکلات کنونی را توجه به فناوری های نو و بخش های دانش بنیان دانست و افزود: باید روحیه و حس و حال تفکر دانش بنیان، در دانش آموزان نهادینه شود.

وی افزود: در مراسم تجلیل از فناوران رینوتکس پارسال، پیشنهاد برگزاری رینوفست مطرح شد و مسئولیت اجرایی آن به دانشگاه آزاد ایلخچی به عنوان واحد پیشرو در علم فناوری سپرده شد.

تقی پور در مورد بخش های مختلف جشنواره رینوفست هم گفت: مسابقات این جشنواره در سه بخش هوا فضا، هوش مصنوعی ورباتیک، برگزار خواهد شد.