- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جشنواره آلبالو تسوج می تواند در سطح ملی برگزار شود

آذرقلم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جشنواره استانی آلبالو در تسوج گفت: شهر تسوج به لحاظ استعداد های لازم، توانایی و آمادگی برگزاری جشنواره آلبالو در سطح ملی را دارد. چرا که در هیج جای کشور جشنواره ای با این شور و شوق و اشتیاق سراغ نداریم، لذا جا دارد ضمن اهمیت دادن به حضور پرشور شهروندان در جشنواره مزبور، زحمات جوانان شهر و مسئولان را ارج نهیم.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، دکتر فتحی با اشاره به اینکه اگر امروز مقام معظم رهبری به واسطه اهمیت تولید داخلی نام سال را سال رونق تولید نامگذاری می کند اظهار داشت: تولید کنندگان سربازان عرصه رونق تولید هستند که در جنگ نابرابر اقتصادی با دشمنان قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: کشاورزان در خط اول جبهه اقتصادی هستند و برای امنیت غذایی این کشور تلاش می کنند بطوریکه شور و شعف اجتماعی چنین جشنواره ای نشان از شکست دشمن در عرصه اقتصادی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود از برگزاری جشنواره های برداشت محصول به عنوان جشن شکرگذاری و یک سنت حسنه نام برد و اضافه کرد: تسوج با تولید 60 درصد آلبالو استان، مقام اول تولید آلبالو در آذربایجان شرقی را دارد و از سطح زیر کشت 2000 هکتاری آلبالو در استان 50 درصد در شهرستان شبستر و 70 درصد در شهر تسوج زیر کشت این محصول است.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی با تولید بیش از ۱۵۰۰۰ هکتار آلبالو حدود ۱۵ درصد سطح زیر کشت باغات آلبالو در سطح کشور را دارا بوده و مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: بیشترین سطح زیر کشت آلبالو در شهرهای شبستر، مرند جلفا بوده و شبستر با دارا بودن ۸۶۷ هکتار و تولید بیش از ۵۲۰۰ تن، رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

جشنواره آلبالو سبب اعتلای صنعت گردشگری تسوج می شود

دبیر اجرایی این جشنواره نیز برگزاری این جشنواره را عامل معرفیتوانمندی های شهرستان شبستر و تسوج دانسته و گفت: برگزاری این جشنواره می تواند زمینه رشد و اعتلای صنعت گردشگری را در منطقه فراهم کند.

رضا اخگرپور همچنین از برگزاری نمایشگاهی جنبی ارائه محصولات کشاورزی، غذایی و آشامیدنی و مسابقه ویژه غذاهای خانگی و سنتی در حاشیه این جشنواره خبر داد.

خبرنگار تسوج: علیرضا خوش نیت