- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جزئیات حادثه شهادت امیر حسین پور: متهم اصلی بازداشت شد + تصاویر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: متهم اصلی شهادت بسیجی گشت رضوین تبریز به نام امیر حسین پور بازداشت شد.
به گزارش آذرقلم، دادستان آذربایجان شرقی گفت: پس از اطلاع از ماجرای به شهادت رسیدن یکی از نیرو‌های عرصه امنیت در تبریز، بلافاصله پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی تشکیل و بررسی آن به یکی از شعب بازپرسی ارجاع شد.
بابک محبوب علیلو افزود: تحقیقات لازم در خصوص پرونده با سرعت، جدیت و قاطعیت انجام و نتیجه آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در خصوص این پرونده، متهم اصلی دستگیر شده و با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد.

نحوه شهادت یک بسیجی در تبریز

تشریح جزئیات شهادت امیر حسین پور از زبان سرتیم عملیاتی:
سرتیم تیم عملیاتی گشت رضویون جزئیات حادثه درگیری و شهادت امیر حسین پور را تشریح کرد.
به گزارش آذرقلم، «رضا- ی» در گفتگو با فارس گفت: بامداد روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه نیروهای گشت رضویون حوزه ۳ مقاومت بسیج امام حسین( ع) تبریز در حال اجرای ماموریت محول شده در جهت ایجاد امنیت پایدار در محله‌های منطقه استحفاظی بودند.
وی افزود: تیم گشت رضویون پایگاه شهید تصمیمی در حین گشت در حد فاصل میدان ساعت تا فلکه بانک ملی متوجه خودروی می شوند که به صورت مشکوک با حرکات خطرناک و سرعت بالا در حال ایجاد خطر جانی و آسیب شهری است.
این خودرو با حرکت زیگزاگی با خودروهای پارک شده در مسیر برخورد می کرد. همچنین به سمت عوامل اجرایی هیات‌ها که مشغول برپایی پرچم و موکب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند حرکت کرده و باعث ایجاد خطر جانی برای آنها می‌شد.
وی افزود: لذا تیم گشت رضویون پایگاه شهید تصمیمی که شهید امیر حسین‌پور نیز سرتیم آن گروه بود جهت جلوگیری از خطرات بیشتر با تذکرهای مکرر و دستور ایست متوالی فرد خاطی را متوقف می‌کند. اما در حین بررسی توسط شهید امیر حسین‌پور که با نهایت ادب و احترام و رعایت حقوق شهروندی بود فرد خاطی قصد فرار از محل را داشت . متاسفانه در این لحظه شهید حسین پور را با اعمال زور و انداختن دست خود به گردن شهید به حالت آدم ربایی از محل متواری می‌شود.
فرد خاطی با دست خود بسیجی شهید را به سمت پایین خم کرده بود بعد از طی مسافتی به صورت عمدی خودرو را از سمت راست به یک درخت کوبید که این کار باعث جراحات و ضربه بسیار شدید و شکستگی از ناحیه فک، سر، صورت، بینی و دست و پا گردید.
این بسیجی بعد از انتقال به بیمارستان، بعد از چهار روز به علت شدت جراحات وارده، مرگ مغزی و ایست قلبی به شهادت رسید.
پیکر مطهر بسیجی شهید امیر حسین پور ساعت ۹ صبح روز سه شنبه با حضور مردم شهیدپرور تبریز و مسئولان استانی و کشوری از میدان شهدا به طرف میدان ساعت تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر وی در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر بسیجی شهید «امیر حسین پور» در تبریز[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]