- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جبارزاده در حق تبریز کم لطفی کرد/ قیمت واقعی دلار 600 تومان است!

آذرقلم: استاندار اسبق آذربایجان شرقی از اعمال نظر شخصی امام جمعه سابق تبریز در ممانعت از استاندار شدن مجدد خود پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، دکتر سبحان الهی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با بیان اینکه استانداران متاسفانه با فشارهای سیاسی منصوب می شوند به ماجرای انتصابات استاندران آذربایجان شرقی در طی ادورا گذشته اشاره کرد و گفت: با آمدن خدابخش به استان به شدت مخالف بودم اما آقای جبارزاده کم لطفی کردند. ما دکتر بناب را پیشنهاد داده بودیم که دارای ارتباطات گسترده ملی بود و می توانست در حد وزیر مطرح باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه قبلا خود او به عنوان استاندار آذربایجان شرقی مطرح بوده با گلایه از روند انتخاب استانداران گفت: متاسفانه امام جمعه سابق تبریز با آمدن بنده مخالفت کردند.

سبحان الهی در ادامه به مباحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: قیمت واقعی دلار 600 تومان است، حتی هزار تومان هم نیست. اما اختلاس ها، زدوبندهای سیاسی و اقتصادی و ضعف های مدیریتی سبب شده تا قیمت دلار به بیش از 12 هزار تومان برسد.

استاندار آذربایجان شرقی در دوران اصلاحات در ادامه به مدیریت دولتی در زمان میرحسین موسوی اشاره کرد و گفت: در آن دوران حتی یک مورد پرونده اختلاس نداشتیم، با نفت 5 دلاری کشور اداره می شد، پروژه های عمده کشور هم به رغم جنگ و تحریم های گسترده اجرا می شد و تورم یک رقمی بود. برای اینکه دولت به شدت با کاهش ارزش پول ملی به شدت مقابله می کرد.

سبحان الهی افزود: دولت وقت، دو کار عمده اقتصادی را انجام داد. یکی مقابله با هر نوع سوء استفاده و اختلاس بود و دیگری بالا نگه داشتن ارزش پول ملی . که تئوری های عمده و موفق اقتصادی پشتش بود.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین عواملی که می تواند بر مشکلات فائق آید، احساس مسئولیت است. که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است. اگر این سرمایه اجتماعی به جامه برگردد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

سبحان الهی در مورد انتخابات اتاق بازرگانی تبریز و رقابت ائتلاف های آن نیز گفت: انتظار می رود افرادی انتخاب شوند که در کنار لیاقت و تجربه، افرادی شناخته شده در سطح ملی بوده و ارتباطات ملی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره سابقه تاریخی و مبارزاتی تبریز در ادوار مختلف گفت: تبریز صاحب مکتب است. نامش بیش از نام شهرهای دیگر در اسناد تاریخی ذکر شده است. اکنون با مقایسه نام نمایندگان دور اول مجلس، دوره های اول اتاق بازرگانی و حتی شورای شهر تبریز در ادوار مختلف می توان چنین نتیجه گرفت که چقدر عقب مانده ایم!

خبرنگار: محمد امین خوش نیت